جستجو

رییس انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران گفت: معادن از مهم‌ترین ظرفیت‌های اشتغال و امنیت پایدار در شرق کشور به شمار می‌رود.


محمد حسن کریم‌پور در حاشیه آیین اختتامیه چهاردهمین همایش زمین‌شناسی اقتصادی ایران در گناباد افزود: با توجه به خشکسالی حدود ۲۰ سال گذشته و کمبود بارش و نزولات جوی و محدودیت‌های توسعه در بخش کشاورزی، می‌توان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های غنی معدنی در شرق کشور با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی به عنوان عامل مهم برای توسعه و رونق اقتصادی این منطقه بهره گرفت.
وی ادامه داد: از این میان گناباد با برخورداری از ذخایر غنی معدنی از مناطق بسیار مستعد در این زمینه به شمار می‌رود که با توسعه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی می‌توان گام‌های موثری برای رشد و توسعه و رونق اقتصادی منطقه برداشت.
کریم‌پور اضافه کرد: انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران از سال ۱۳۸۹ تاکنون با برگزاری ۱۴ همایش زمین‌شناسی اقتصادی در تلاش است تا رویدادهای علمی، پایان نامه‌ها و تحقیقات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی در زمینه زمین شناسی و اکتشافات و استخراج مواد معدنی و علوم مرتبط را به صورت هدفمند و متناسب با نیازهای روز جامعه و تقاضا محوری جهت‌دهی کند تا اثر بخشی بیشتر آن‌ها در حیطه عمل افزایش یابد.
کریم پور گفت: شهرستان‌های دامغان و گناباد برای برگزاری چهاردهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران مورد توجه قرار داشت که از این میان گناباد با عنایت به ظرفیت‌های غنی و شاخص معدنی به عنوان مکان این همایش انتخاب شد.
دبیر علمی چهاردهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران گفت: این همایش تخصصی در حوزه های اکتشاف و استخراج معدن شامل زمین‌شناسی اقتصادی، اکتشافات ژئوشیمیایی، اکتشافات ژئوفیزیکی، پترولوژی (مرتبط با زمین‌شناسی)، دانش و انتخاب اهداف اکتشافی، اکتشافات معدنی و محیط‌زیست، کانه آرایی، سنجش از دور GIS، اکتشاف معدنی، زمین شیمی و هیدروشیمی، جغرافیا، مواد، متالوژی و معدن به مدت ۲ روز برگزار شد.
صدیقه زیرجانی زاده افزود: از مجموع یکصد مقاله ارسالی از اساتید و محققان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به دبیرخانه همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران، ۹۵ مقاله پذیرفته شده است که از این تعداد ۴۲ مقاله به صورت سخنرانی و ۵۳ مقاله در قالب پوستر طی برگزاری همایش مزبور ارایه شدند.
چهاردهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران شانزدهم و هفدهم شهریورماه به میزبانی مجتمع آموزش عالی گناباد برگزار شد.

منبع: ایرنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.