جستجو

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در زمینه فرآوری و برداشت معادن، با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنیم و در هر دو حوزه نیز با تحریم مواجه هستیم.


عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به ضعف در تجهیزات و تکنولوژی در بخش معدن و عدم اراده لازم برای به‌ روزرسانی آن، بیان کرد: ما تجهیزات حداقل به روزی برای بخش معدن نداریم. بارها گفته‌ایم که متاسفانه در بسیاری از موارد دچار خودتحریمی هستیم.
وی افزود: نیاز است مسئولانی که در حوزه صنعت و معدن فعالیت و تصمیم‌گیری می‌کنند، به نحوی برنامه‌ریزی کنند که بتوانیم تجهیزات لازم را وارد کنیم تا معادن به درستی از آن‌ها استفاده کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه معادن نه از لحاظ وضعیت برداشت درباره فلزات خاص اعم از تیتانیم موفق بوده‌ایم و نه تجهیزات مناسبی داشته‌ایم که بتوانیم برداشت مناسبی از معادن داشته باشیم.
رحیمی مظفری اظهار کرد: برخی از معادن ما ممکن است در سطح خود، آن عیاری که نیاز داریم را نداشته باشند و باید در عمق‌های بالا برخی از اکتشافات را انجام دهیم که متاسفانه این مسئله را نمی‌بینیم.
وی با بیان اینکه ما باید از سنگ‌های معدنی با بهره‌وری بیشتری استفاده کنیم، اذعان کرد: به عنوان مثال اگر ما بتوانیم از یک سنگ معدنی با یک تکنولوژی، استفاده بیشتری ببریم و درصد بیشتری از مواد معدنی آن را در خلوص‌سازی بگیریم، منافع بیشتری از این حوزه کسب خواهیم کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه فرآوری و برداشت با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنیم. علاوه‌براین، در هر دو حوزه نیز با تحریم مواجه هستیم و هر کسی که ادعا می‌کند که می‌تواند دستگاهی در این بخش بسازد، سریع درب‌ها را به روی وی می‌بندیم.
وی در پایان یادآور شد: نیاز نیست از منابع دولتی برای بهبود شرایط بخش معدن استفاده شود و کارها باید به خود معدنکاران سپرده شود. باید به فعالان بخش معدن اجازه دهیم که خود ارز را تامین و از محل درآمد و صادرات، تجهیزات خود را به‌ روز کنند؛ چراکه در این صورت آن‌ها صرف و صلاح خود را بهتر تشخیص خواهند داد.

منبع: بازار

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.