جستجو

یک عضو اتاق بازرگانی گفت: حل مشکلات موجود در تجارت، معادن و صنایع معدنی کشور ادغام یا تفکیک نیست بلکه اداره کشور است.

این دو وزارتخانه فقط بطور اسمی از یکدیگر جدا می شوند

بهرام شکوری با اشاره به تفکیک وزارت صنعت و معدن از تجارت و بازرگانی و تعیین وزیر برای وزارت بازرگانی افزود: تفکیک و جدا شدن هایی که اخیرا مطرح شده مستلزم هزینه و صرف مخارج زیاد است و باید هزینه زیادی برای جداسازی دو وزارتخانه اختصاص داده شود تا این طرح به اجرا در آید.

وی جداسازی این دو وزارتخانه را صوری خواند و ادامه داد: ممکن است این دو وزارتخانه فقط بطور اسمی از یکدیگر جدا شوند زیرا زمانی که موضوع ادغام این دو نیز مطرح شد ادغامی صورت نگرفت بلکه فقط نهادهای اداری تجمیع شدند.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: تصمیم به ادغام دو وزارتخانه ، تصمیمی اشتباه بود و در حال حاضر تصمیم به تفکیک نیز کار اشتباهی است زیرا وقتی وزارت صمت تجمیع شد نه تنها هزینه ها کاهشی نداشت و حجم نظام اداری دو وزارتخانه کوچکتر نشد بلکه دامنه بوروکراسی وسیع تر شد.

شکوری با اشاره به مطالعات کارشناسی درباره ادغام و یا تفکیک وزارتخانه ها در کشورهای مختلف گفت: در مطالعات مرتبط مشاهده شد در برخی کشورها این سه وزارتخانه در قالب یک وزارتخانه توانسته بودند موفق عمل کنند و در کشورهای دیگر هم که جدا بودند آن کشورها موفق بودند که می توان نتیجه گرفت موفقیت وزارتخانه ربطی به تفکیک و ادغام ندارد بلکه به مدیریت و اداره این نهادها و وزارتخانه ها مربوط می شود.

وی افزود: سیاست گذاری ها و اداره امور اگر غلط و ناصحیح باشد تفکیک و ادغام اشتباهی قابل تامل است زیرا زمانی که وزارت بازرگانی جدا بود ، مشکلات زیادی وجود داشت و بعد هم که تجمیع شد بازهم مشکلات وجود داشت و در حال حاضر نیز تصمیم به جداسازی آن گرفته شده است بازهم مشکلاتی زیادی وجود دارد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: حل مسایل و مشکلات موجود در تجارت، معادن و صنایع معدنی کشور ادغام یا تفکیک نیست بلکه اداره کشور است، کشور داری هنری است که ما این کار را درحل مشکل آب ، محیط زیست و حتی خشک شدن دریاچه ارومیه بلد نیستیم و نمی توانیم این کشور را درست اداره کنیم و چنانچه اداره کشور صحیح باشد وزارت صمت چه ادغام شود و چه تفکیک مشکلات خودبخود حل خواهد شد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.