جستجو

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز گفت: رکود در بخش مسکن، بازار فروش آهن را تحت تاثیر قرار داده است.

تمام مشتریان جهانی به سمت خرید از تولیدکنندگان روسیه رفته اند

رضا نادری در گفت و گویی با اشاره به رکود بازار فروش آهن با ورود تولیدکنندگان روس به این زمینه اظهار کرد: در چند ماه گذشته با ورود تولیدکنندگان روس به بخش تولید آهن و تخفیفاتی که در زمینه فروش آهن دادند به شدت قیمت آهن سقوط کرد. بنابراین این امر باعث شد صادرات آهن ایران به کل حذف شود و تمام مشتریان جهانی به سمت خرید از تولیدکنندگان روسیه بروند.
وی در ادامه افزود: علاوه بر این، در حال حاضر تقاضای بازار برای خرید آهن مطلوب نیست و تقاضای خرید کم شده است و همچنین شاهد افزایش قیمت مواد اولیه هستیم و این دو موضوع باعث شیب ملایم افزایش قیمت آهن در بازار شده و در حال حاضر قیمت متوسط هر کیلوگرم میلگرد ۱۶ هزار تومان است.
نادری بیان کرد: معمولا هر ساله با شروع فصول پاییز و زمستان قیمت آهن فروکش می‌کند. بنابراین امسال نیز مانند سال‌های گذشته با کاهش قیمت آن در بازار مواجه خواهیم شد اما فروش ما بستگی به تقاضای بازار از آهن دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر رکود بخش مسکن، بازار فروش آهن را تحت تاثیر قرار داده است، ادامه داد: بحث افزایش فروش بستگی به تقاضای بساز بفروش‌ها برای خرید آهن دارد. یعنی اگر بخش مسکن رونقی نداشته باشد قطعا بازار فروش آهن از آن متاثر می‌شود و در نتیجه فروش کم می‌شود.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.