جستجو

سنگ آهن دالیان و سنگاپور با وجود برخی افزایش ها در روز جمعه، دومین زیان سه ماهه خود را ثبت کردند، زیرا نگرانی ها در مورد سیاست سختگیرانه ضد کووید صفر و آشفتگی بخش دارایی در تولیدکننده برتر فولاد چین همچنان بر بازارها تسلط داشت.

حمایت از سیاست های پایدار برای اقتصاد بیمار چین

با این حال، امید به حمایت از سیاست های پایدار برای اقتصاد بیمار چین و افزایش تقاضای مربوط به ساخت و ساز برای فولاد، تا حدودی از عنصر فولادسازی حمایت کرد.
پرمعامله ترین سنگ آهن ژانویه در بورس کالای دالیان چین با ۰.۱ درصد افزایش به ۷۲۱.۵۰ یوان (۱۰۱.۶۶ دلار) در هر تن بسته شد که بالاترین قیمت روز ۷۳۰.۵۰ یوان بود.
در بورس سنگاپور، سنگ آهن با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۶ دلار در هر تن، رسید.
در بازار نقدی، سنگ‌ آهن با عیار ۶۲ درصد برای چین در این هفته تا حدودی ثابت بود و در حدود ۱۰۰ دلار در هر تن بود که ۱۸ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت.
به گفته تحلیلگران، افزایش تقاضا در آستانه تعطیلات هفته طلایی چین که از اول اکتبر آغاز می شود، از قیمت سنگ آهن، همراه با افزایش مصرف کارخانه های فولادی این ماده حمایت کرد.
نرخ بهره برداری از ظرفیت کوره بلند در چین به طور پیوسته طی هشت هفته گذشته افزایش یافته و تا ۲۳ سپتامبر به ۸۹.۰۸ درصد رسیده است که بالاترین میزان از ژوئن بوده است.
نرخ کارکرد کوره های قوس الکتریکی در سه هفته منتهی به ۲۳ سپتامبر به طور متوسط ​​۵۲.۳ درصد بوده که نسبت به ۴۵.۸۳ درصد در ۲ سپتامبر افزایش یافته است.
تحلیلگران Zhongzhou Futures در یادداشتی گفتند: «پر کردن انبارها قبل از جشنواره هنوز در حال انجام است.
به گفته تحلیلگران، تقاضای کلی سنگ آهن چین ممکن است در ماه‌های آینده کاهش یابد، به‌ویژه اگر پکن به سیاست‌های مقابله با کووید صفر پایبند باشد.
تحلیلگران Zhongzhou می‌گویند: «توصیه می‌شود در میان مدت نزولی باشد.
میلگرد و کلاف نورد گرم در بورس آتی شانگهای هر دو ۰.۹ درصد کاهش یافتند در حالی که فولاد ضد زنگ ۱.۱ درصد افزایش یافت.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.