جستجو

یک فعال بازار فولاد، دلیل اصلی رکود در زنجیره فولادی را کاهش تقاضا و به دنبال آن، کاهش تولید سالانه فولاد در ایران را اعلام کرد.


محمدصادق چیت ساز درباره وضعیت اقتصاد کشور مطرح کرد: در حال حاضر در حوزه فولاد کاهش تقاضا وجود دارد که این مشکل را می‌توان با تعریف پروژه‌های عمرانی بهبود بخشید. همچنین افزایش این نوع پروژه‌ها، رونق اقتصادی را به دنبال دارد، چرا که با افزایش فعالیت شرکت‌های ساختمانی، سودآوری آنها وارد روند صعودی خواهد شد.
وی اضافه کرد: در صورتی که پروژه‌های عمرانی افزایش پیدا نکند، اقتصاد ایران به همین شکل می‌ماند و در این صورت حتی بهبود اقتصاد جهان نیز تأثیری در اقتصاد کشور نخواهد گذاشت.
عضو هیات مدیره صنف فروشندگان فولاد تصریح کرد: در حال حاضر اقتصاد جامعه در رکود قرار گرفته و وضعیت بازار جهانی به خصوص در بخش فولاد نیز تعریفی ندارد. بر همین اساس، کشور چین که بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فولاد در جهان به شمار می‌آید، اخیراً میزان تولید فولاد را تا حدود ۶ درصد کاهش داده است.
چیت ساز، دلیل اصلی رکود در زنجیره فولادی را کاهش تقاضا دانست و بر همین اساس، احتمال کاهش تولید سالانه فولاد در ایران وجود دارد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.