جستجو

قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن (LME) روز چهارشنبه پس از آنکه بلومبرگ گزارش داد که ایالات‌متحده در حال بررسی ممنوعیت آلومینیوم روسیه در پاسخ به درگیری در اوکراین است، افزایش یافت.


دولت بایدن در حال بررسی افزایش تعرفه‌ها بر آلومینیوم روسیه به سطوحی است که عملاً تولیدکننده آلومینیوم روسیه روسال را تحریم کند.
روسال، بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم در خارج از چین است که شش درصد از نیاز جهان را برآورد می‌کند که در سال جاری حدود ۷۰ میلیون تن است. این ممنوعیت مطمئناً قیمت ها را افزایش می‌دهد.
پس از اینکه وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده، تحریم‌هایی را علیه روسال اعمال کرد و بورس فلزات لندن فلز آن را در سال ۲۰۱۸ ممنوع کرد، قیمت آلومینیوم طی چند روز ۳۰ درصد افزایش یافت.
گزارش‌ها نشان داد که این نگرانی وجود دارد که تولیدکنندگان فلز روسی نتوانند فلز خود را بفروشند و آن را به انبارهای بورس فلزات لندن تحویل دهند که می‌تواند قیمت‌ها را مخدوش کند.
کشورهای غربی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه، بانک‌های روسیه و افراد مرتبط با ولادیمیر پوتین را تحریم کرده‌اند اما تاکنون هیچ محدودیتی برای خرید فلز روسی نبوده است.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.