جستجو

با توجه به افزایش عرضه و کاهش تقاضا برای سنگ آهن، قیمت این محصول به پایین ترین حد خود در ۱۱ ماه گذشته رسید.

بررسی بازار سنگ آهن

پس از اینکه BHP تولید سه ماهه بالاتری از ماده اولیه فولادسازی را گزارش داد، قیمت سنگ آهن در روز چهارشنبه (۱۹ اکتبر) کاهش یافت و باعث افزایش فشار در بخش عرضه شد.
قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین در صبح روز چهارشنبه (۱۹ اکتبر) به ۹۳.۰۲ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به سال قبل حدود ۱.۳۱ درصد کاهش داشته و کمترین میزان از نوامبر ۲۰۲۱ بوده است.
شرکت معدنی BHP که بزرگترین معدن ‌کار شناخته شده در جهان است، دستورالعمل تولید سنگ آهن تمام سال خود را بدون تغییر نگه داشت. این در حالی است که این شرکت هشدار داده عدم قطعیت اقتصادی جهانی همچنان بر زنجیره تامین، هزینه‌های انرژی، بازارهای کار و تجهیزات و مواد در دسترس تاثیرگذار باشد.
تحلیل گران بازار اعلام کردند روز سه ‌شنبه (۱۸ اکتبر) شرکت معدنی Vale افزایش ۱.۱ درصدی در تولید سه ‌ماهه سنگ ‌آهن را گزارش کرد. این در حالی است که Rio Tinto در سه ماهه گذشته نسبت به سه ماه قبل، ۴ درصد افزایش را در محموله ‌های سنگ آهن حمل شده توسط این شرکت ثبت کرده است.
بررسی ها نشان داد که حاشیه ‌های منفی و چشم‌ انداز ضعیف ‌تر تقاضا، کارخانه ‌های فولادی را برای افزایش تولید منصرف کرده است. از سوی دیگر باید توجه داشت که همزمان با کاهش تقاضا، عرضه نیز قوی تر شده است که این باعث کاهش قیمت ها شده است.
تحلیل گران Huatai Futures در یادداشتی اظهار کردند: با توجه به خطرات رکود جهانی و کندی اقتصاد چین به دلیل سیاست‌ های مقابله با کووید ۱۹ و رکود بخش املاک، بسیاری از کارخانه‌ های فولادی تولید خود را برای تعمیرات زمستانی متوقف کرده ‌اند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.