جستجو

با توجه به تضعیف تقاضا و قیمت ‌های بالای مواد خام، انجمن آهن و فولاد چین حفظ عملیات پایدار در صنعت را در اولویت کار خود قرار داد.

بررسی اهداف انجمن آهن و فولاد چین

انجمن آهن و فولاد چین که یک سازمان غیرانتفاعی با ۲۱۸ تولید کننده فولاد به عنوان شرکت ‌های عضو آن است، در روز دوشنبه (۳۱ اکتبر) متعهد شد که اقداماتی را برای حفظ عملکرد پایدار صنعت در میان تضعیف تقاضا و قیمت ‌های بالای مواد خام اتخاذ کند.
آقای Qu Xiuli، نایب رئیس و دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین اظهار کرد: انجمن آهن و فولاد چین (CISA) همکاری بین دولت و شرکت ‌های تشکیل دهنده آن را تقویت کرده و به طور فعال مکانیسم جدیدی را برای مدیریت ظرفیت تولید و همچنین ارتقای ادغام شرکت ‌ها و سازماندهی مجدد آن ها بررسی و ایجاد خواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: این انجمن همچنین تلاش ‌های بیشتری برای مشاهده افزایش تقاضای فولاد انجام خواهد داد که حاصل از ایجاد بخش ‌های نوظهور و ترویج استفاده از مواد فولادی و آهنی با مصرف انرژی بالا و کارآمد در زمینه‌ های مختلف می باشد.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۳۱ اکتبر) اعلام کردند این اظهارات انجمن آهن و فولاد چین زمانی بیان شد که انجمن از کاهش تقاضا برای مواد فولادی و قیمت بالای مواد خام مورد استفاده در تولید مانند زغال کک خبر داد.
چندین منبع خبری گزارش دادند در سه ماه اول سال ۲۰۲۲، مصرف ظاهری (تولید به اضافه واردات منهای صادرات) محصولات فولادی ۴.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۷۴۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که قیمت خرید زغال کک در شرکت های بزرگ فولادی در سه ماه اول ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵۱.۱ درصد افزایش یافته است.
معامله گران در روز سه شنبه (۱ نوامبر) گزارش دادند با اینکه هزینه واردات سنگ آهن در سه ماه اول ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است، اما باید توجه داشت که در مقایسه با هزینه واردات سنگ آهن در دوره مشابه در سال‌ های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ همچنان بالاتر است.
به گفته انجمن جهانی آهن و فولاد چین (CISA)، شرکت های عضو این انجمن در سه ماه اول سال جاری نزدیک به ۴.۸۷ تریلیون یوان (۶۶۷ میلیارد دلار) درآمد داشته اند که نسبت به سال قبل ۹.۲۷ درصد افت کرده است. بررسی ها نشان داد سود این شرکت ها در سه ماه اول ۲۰۲۲ حدود ۹۲.۸ میلیارد یوان گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۷۱.۳۴ درصد همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.