جستجو

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: هفتمین فولادساز برتر دنیا، رتبه قابل قبولی برای کشورمان است.


مهرداد اکبریان اظهارداشت: اتفاقات خوبی در سال‌های گذشته در بحث سرمایه گذاری معدنی و صنعتی در زنجیره فولاد انجام شده و تقریباً زنجیره فولاد آماده است که به شرایط بهتر ورود پیدا کند.
رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: متأسفانه اکنون نزدیک به یک سال است که درگیر مشکلاتی شده ایم که مقداری شرایط را برای آینده مبهم کرده است. یکی از این مشکلات، بحث زیرساخت‌ها است که نمود علنی آن کمبود گاز و برق است و همین نبود مقطعی خسارت و ضررهایی دارد و توازن در زنجیره را به هم می‌زند.
وی با اشاره به اهمیت صادرات در صنعت فولاد، افزود: اکنون به دلیل بحث تحریم‌ها و کوچک شدن بازارهای صادراتی شرایط کمی سخت تر شده و همیشه خطری بوده که در سالیان گذشته نسبت به آن گوشزد شده است و اکنون هم در شرایط بدتری هستیم.
به عقیده اکبریان، بخشی از موضوع صادرات، بحث اقتصادی و تجاری نیست بلکه به خود دولت برمی‌گردد، چرا که دولت باید حامی صنعتگر برای صادرات باشد و برای برقراری روابط با کشورهای همسایه تلاش کند تا حداقل در شرایط برابر بتوانیم با آن‌ها تجارت و صادرات انجام بدهیم.
رئیس انجمن سنگ آهن تصریح کرد: هم اکنون موضوعی به نام قیمت تمام شده محصول داریم، هزینه‌های سربار در کشور برای بخش تولید فرق نمی‌کند که در زنجیره فولاد باشد و یا باقی زنجیره‌ها و محصولات، بالاخره این اعداد بالا می رود به خصوص هزینه‌هایی که به عنوان مطالبات دولتی از بخش تولید دائماً در حال افزایش است.
وی در پایان بیان کرد: برای برون رفت و حل این معضلات، باید به سمت پایین آوردن قیمت تمام شده حرکت کنیم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.