جستجو

رئیس سابق کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران از دغدغه‌های یک فعال اقتصادی در حوزه فولاد سخن گفت و افزود: متاسفانه دغدغه فعالان اقتصادی، این شده است که جلوی صادرات گرفته می‌شود یا نه؟ دولت عوارض وضع می‌کند یا نه؟ گاز یا برق آنها قطع می شود یا نه؟ یعنی دغدغه‌های آنها تولید، فروش محصول و بازار نیست.


بهرام شکوری با بیان اینکه دغدغه یک فعال اقتصادی باید این است که با ایجاد ظرفیت، محصول بیشتری تولید کند و خودش را با دنیا سازگار و فولاد سبز تولید نماید، اظهارداشت: اگر این کار را نکند، در آینده دچار مشکل خواهد شد و باید مالیات‌های سنگین بپردازد که در این صورت، هم سهم بازار را از دست می‌دهد و هم عملا امکان فروش محصول را نخواهد داشت.

وی توضیح بیشتری در این خصوص داد و گفت: فعال اقتصادی باید دنبال بازاریابی و شناسایی بازارهای جدید برای محصول خود باشد، ضمن اینکه او باید بتواند نیاز داخلی را تأمین و مازادش را صادر کند، در نتیجه باید فقط دغدغه تولید را داشته باشد، این در حالی است که متاسفانه اکنون دغدغه فعالان اقتصادی در حوزه فولاد این مسائل نیست،

رئیس سابق کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در ادامه چنین انتقاد کرد: متاسفانه دغدغه فعالان اقتصادی، این شده است که جلوی صادرات گرفته می‌شود یا نه؟ دولت عوارض وضع می‌کند یا نه؟ گاز یا برق آنها قطع می شود یا نه؟ یعنی دغدغه های آنها تولید، فروش محصول و بازار نیست، ضمن اینکه آنها می‌خواهند قیمت گذاری دستوری پایان یابد و دولت در بازار فولاد دخالت نکند.

شکوری در پایان درباره جایگاه صنعت فولاد در برنامه هفتم توسعه گفت: یک طرح جامع برای فولاد داریم که در آن هدف گذاری شده در سال ۱۴۰۴ به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن دست پیدا می کنیم. در این میان، اگر با ۸۰ درصد ظرفیت فعالیت کنیم، باید ۴۵ میلیون تن فولاد تولید کنیم و این کار در سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.