جستجو

معاون اکتشاف این سازمان با اشاره به وضعیت اکتشاف در کشور گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از بدو تاسیس تا امروز کارهای زیادی انجام داده، اما این کارها به هیچ وجه کافی نیست و اساس فعالیت‌های اکتشافی مقیاس کار است.


محمدباقر دری افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در گذشته مقیاس یکصدهزارم را برای مطالعات شناسایی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت سیاست سازمان از مقیاس یکصدهزارم به یک پنجاه هزارم تبدیل شده که در این پهنه از شناسایی به پی‌جویی می‌رسیم.

معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ادامه داد: در این روش اکتشاف را از سطح به عمق می‌بریم، کاری که پیش از این در کشور کمتر انجام شده بود و بنا بر همین سیاست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور یک تجمع‌سازی داشته و طرحی در سه لایه زمین‌شناسی، ژئوشیمی و اکتشافات سیستمی در کشور را انجام داده است.

وی با توضیح این طرح با بیان ای‌که این کار را در خراسان جنوبی آغاز کردیم و ادامه کار را در کردستان و جنوب آذریاجان غربی و شرقی انجام دادیم، افزود: منتظر آنالیز نمونه‌ها هستیم و برای ادامه کار طی زمستان در استان قم و ایلام مرکزی تمرکز کرده‌ایم و این پروژه، ۴۲۰ پهنه را طی سه سال در کل کشور پوشش می‌دهد.

منبع: روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.