جستجو

با توجه به هدف انتشار کربن صفر تا سال های آینده، شرکت Primetals و فولادساز هندی Tata Steel تفاهم نامه همکاری در زمینه کربن زدایی امضا کردند.

بررسی تصمیمات مربوط به کربن زدایی

شرکت Primetals و فولادساز هندی Tata Steel یادداشت تفاهمی برای تشدید همکاری در پروژه ها و فناوری ها به منظور انتقال به تولید فولاد سبز و کربن زدایی امضا کردند. این مورد در بیانیه مطبوعاتی Primetals بیان شده است.

فعالان بازار در روز شنبه (۲۶ نوامبر) اعلام کردند این شرکت ها قصد دارند همکاری در پروژه ها و فناوری های انتقال به تولید فولاد سبز را تشدید کنند.
به نقل از چندین منبع خبری شرکت Tata Steel کربن زدایی را در اولویت قرار می دهد و به دنبال راه حل هایی برای دستیابی به انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۴۵ است. باید توجه داشت که شرکت هندی Tata Steel برای تسریع این روند با شرکت Primetals که رهبر بازار در نوآوری های زیست محیطی برای صنعت فولاد است همکاری می کند.
از طرفی معامله گران در روز شنبه (۲۶ نوامبر) گزارش دادند که شرکت Primetals تخصص مهندسی و همچنین پشتیبانی از اجرای فناوری را برای تولید فولاد سازگار با محیط زیست به شرکت هندی Tata Steel ارائه می دهد.

نوربرت پیترمایر، معاون اجرایی فروش در شرکت Primetals Technologies اظهار کرد: ما بسیار هیجان زده هستیم که از شرکت هندی Tata Steel در کربن زدایی خطوط تولید خود حمایت کنیم. ما مجموعه گسترده ‌ای در زمینه راه‌ حل ‌های تولید فولاد سبز داریم که آهن ‌سازی مبتنی بر هیدروژن، فولادسازی الکتریکی، فناوری‌ های ریخته ‌گری و نورد نمونه هایی از این راه حل ها به شمار می رود.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، شرکت هندی Tata Steel در حال کار بر روی یک طرح انتقال به فناوری های کم کربن در کارخانه های فولاد خود در بریتانیا و هلند است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۶ نوامبر) گزارش دادند که Tata Steel مستقر در انگلستان و Tata Steel مستقر در هلند در حال توسعه برنامه های دقیق برای گذار به فناوری های کم CO2 در راستای هدف تولید فولاد با انتشار کربن دی اکسید صفر در اروپا تا سال ۲۰۵۰ هستند.
همچنین بررسی ها نشان داد شرکت هندی Tata Steel با همکاری دانشگاه ولز جنوبی پروژه آزمایشی دو کوره عظیم تولید آهن را در پورت تالبوت (ولز) راه اندازی کرد. باید توجه داشت که در این پروژه باکتری های خاصی که قادر به جذب مونوکسید کربن و دی اکسید کربن بودند به عنوان فیلتر گازهای کوره بلند استفاده شد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.