جستجو

یک فعال صنعت فولاد گفت: تولیدکنندگان بزرگ فولادی جهان تمایل دارند در سال آتی میلادی محصولات با کیفیت و غیر آلاینده با ارزش افزوده بالاتر تولید کنند.


محمد کشانی درباره پیش بینی بازار در سال آینده میلادی (۲۰۲۳) اظهارداشت به دلیل افزایش آلودگی های زیست محیطی ، کشورهای توسعه یافته تمایل زیادی به افزایش تولید ندارند و بیشتر به سمت و سوی فولاد سبز می‌روند.
وی با بیان اینکه صنعت فولاد برای کاهش آلاینده ها تلاش دارد به سوی فولاد سبز برود، گفت: کشور چین در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد جهان از تولید فولاد به روش کوره بلند به سمت تولید فولاد در کوره های قوسی می رود و به نوعی سیاست افزایش تولید فولاد، سیاست محوری این کشور نیست.
این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای در حال توسعه مثل ایران ، قطر، عمان، پاکستان و مصر در حال تغییر مسیر تولید محصولات فولادی از افزایش تولید به فولاد سبز هستند.
کشانی با اشاره به جابه‌جایی سیاست‌های تولید فولاد در جهان، گفت: کشورهای توسعه یافته تمایلی به افزایش تولید ندارند و بیشتر به کیفیت و صنعت سبز با ارزش افزوده بالاتر تمایل دارند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.