جستجو

رسول محمدزاده، فعال فولادی با بیان اینکه باید توجه زیادی به حوزه معدن شود، این صنعت را یکی از مهم‌ترین منابع ارزی کشور دانست.


یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها در جهان، ساخت و مصرف سرانه فلزات است. براساس آمارهای تحقیقاتی انجام شده، در حال حاضر ارزش تولیدات صنایع معدنی در کشور چیزی بالغ بر 22 میلیارد دلار برآورد می‌شود که این مقدار از تولیدات صنایع معدنی به خصوص فولاد، علاوه بر اینکه می تواند نیازهای اساسی شرکت‌های داخلی را برطرف کند، می‌تواند در زمینه صادرات این نوع از محصولات نقش مهمی داشته باشد.
سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و تأمین انرژی بسیار عقب‌تر از سرمایه‌گذاری احداث واحدهای فولادی است و باید به منظور توسعه صنعت گاز کشور ۸۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری انجام شود.
بودجه دولت در بخش صنعت و معدن به عنوان یک ابزار مهم تحقق اهداف، از طریق کمک های فنی و اعتباری و تامین زیرساخت ها می تواند زمینه فعالیت بهتر بخش خصوصی و رشد تولید را فراهم کند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.