جستجو

شرکت فولادسازی «کلیولند-کلیفس» آمریکا در روزهای اخیر اعلام کرده که قیمت پایه محصولات فولادی ورق گرم، ورق سرد و ورق پوشش‌دار را ۶۰ دلار به ازای هر تن (۳ دلار به ازای هر هاندردویت) افزایش داده است.


براساس اعلام این شرکت، افزایش قیمت برای تمامی سفارشات جدید اعمال خواهد شد.
همچنین گزارش شده است که تولیدکنندگان ورق گرم، قیمت‌های پایه خود را پس از ماه‌ها رکود بازار که کمترین قیمت‌ها در دوسال اخیر را به ثبت رسانده بودند، افزایش دادند. در این راستا، برخی فعالان بازار افزایش قیمت کارخانه‌ها را پیش‌بینی کردند.
علاوه بر این، «کلیولند-کلیفس» در ۲۴ آگوست (۲ شهریورماه) نیز قیمت این گروه از محصولات را ۷۵ دلار به ازای هر تن افزایش داده بود.
ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت ورق گرم، فوب کارخانه آمریکا ۳۱٫۹۱ دلار به ازای هر هاندردویت (۶۳۸٫۲۰ دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که نسبت به سه‌شنبه ۲۲ نوامبر (۱ آذر)، ۱٫۳۳ درصد و در مقایسه با هفته گذشته، ۱٫۲۴ درصد کاهش یافت. این محصول هفته قبل ۳۲٫۳۱ دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.
این قیمت محصول، اولین کاهش قیمت به زیر ۳۲ دلار به ازای هر هاندردویت را پس از تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۷ مهر ۱۳۹۹) نشان می‌دهد. قیمت این محصول در این زمان با قیمت ۳۱٫۵۸ دلار به ازای هر هاندردویت برآورد شده بود.
براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت ورق سرد، فوب کارخانه آمریکا در روز ۱۷ نوامبر نسبت به هفته گذشته با قیمت ۴۵ دلار به ازای هر هاندردویت ثابت باقی ماند، این درحالی است که نسبت به دو هفته گذشته، ۴٫۲۶ دلار کاهش نشسان می دهد. این محصول در دو هفته گذشته با قیمت ۴۳٫۵۰ دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.
همچنین قیمت ورق سرد گالوانیزه، فوب کارخانه آمریکا با کاهش ۳٫۵۷ درصدی نسبت به ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) به ۴۲ دلار به ازای هر هاندردویت رسید. این کالا در هفته گذشته با قیمت ۴۳٫۵۰ دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.