جستجو

کمیسیون اروپا قصد دارد اقدامات حفاظتی اتحادیه اروپا در مورد محصولات فولادی را بررسی کرده و تاریخ انقضای آن را مشخص کند.

 بررسی اقدامات حفاظتی اتحادیه اروپا

با توجه به اطلاعات منتشرشده در وب سایت کمیسیون اروپا (EC)، این کمیسیون بررسی اقدامات حفاظتی در مورد محصولات فولادی را آغاز کرده است تا مشخص کند که آیا این اقدامات باید یک سال زودتر به پایان برسد یا خیر. باید توجه داشت که تاریخ پایان فعلی اقدامات حفاظتی اتحادیه اروپا در مورد محصولات فولادی ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ تعیین شده است.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۵ دسامبر) اعلام کردند از تولید کنندگان و مصرف کنندگان فولاد عضو در اتحادیه اروپا خواسته شد تا پرسشنامه هایی را با داده های خاصی که اتحادیه اروپا برای بررسی خود به آن نیاز دارد، پر کنند. طرف های ذینفع، از جمله دولت های کشورهای ثالث، تا اواسط ژانویه ۲۰۲۳ فرصت دارند استدلال های خود را به صورت کتبی ارائه کنند.
به نقل از برخی منابع خبری، کمیسیون اروپا حداکثر تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ پیشنهادی در مورد پایان دادن به اقدامات حفاظتی محصولات فولادی ارائه خواهد کرد. سپس کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به این پیشنهاد رای دهند.
در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۵ دسامبر) گزارش دادند کمیسیون اروپا در ژوئیه ۲۰۱۸ در واکنش به تصمیم ایالات متحده برای اعمال تعرفه مالیات صادرات بر فولاد و آلومینیوم، اقدامات حفاظتی موقتی را برای محصولات فولادی ارائه کرد. بررسی ها نشان داد این اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از انحراف واردات به مقصد ایالات متحده در بازار اروپا و حمایت از فولادسازان داخلی طراحی شده بودند.
به نقل از برخی تاجران مستقر در اروپا، در ابتدای سال ۲۰۱۹ اقدامات حفاظتی در مورد برخی از محصولات فولادی نهایی شد و اتحادیه اروپا آنها را تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ تمدید کرد. این اقدامات مربوط به ۲۶ دسته از محصولات فولادی است که سهمیه واردات برای آنها اعمال می شود و در صورت تجاوز از سهمیه، یک مالیات ۲۵ درصدی بر آن ها اعمال می گردد.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در نوامبر ۲۰۲۲ کمیسیون اروپا تمدید تعرفه های ضد دامپینگ واردات کویل نورد سرد فولادی (CRC) از چین و روسیه را برای ۵ سال دیگر تایید کرد. منابع خبری گزارش دادند در این دوره، تامین کنندگان مستقر در چین به پرداخت عوارض بین ۱۹.۷ تا ۲۲.۱ درصد و تامین کنندگان مستقر در روسیه به پرداخت عوارض 18.7 تا ۳۶.۱ درصد ادامه خواهند داد. این تصمیم پس از بررسی انقضای تعرفه های فعلی اتخاذ شد.
همچنین فعالان بازار در روز دوشنبه (۵ دسامبر) اعلام کردند دولت هند عوارض صادراتی سنگ آهن و برخی از محصولات فولادی را که در ماه می ۲۰۲۲ معرفی شده بود، لغو کرده است. به ویژه باید توجه داشت که عوارض ۱۵ درصدی برای صادرات برخی از محصولات فولادی مانند ورق نورد گرم غیر آلیاژی و ورق نورد سرد، کلاف میلگرد غیر آلیاژی، میلگرد غیر آلیاژی، فولاد ضد زنگ تخت نورد شده و غیره لغو شد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.