جستجو

یک مقام مسئول در شرکت بزرگ فولادی در شمال‌شرق کشور از آغاز «قطعی گاز» در واحدهای فولادی در روزهای اخیر خبر داد.


حسین بختیاری با اشاره به آغاز قطعی گاز صنایع در روزهای اخیر، اظهارداشت: گاز مجتمع فولاد خراسان چهار روز است که به علت برودت هوا و افت فشار در خط لوله گاز شمال‌شرق کشور قطع شده است.
وی با بیان اینکه تولید در واحدهای احیا و تولید آهن اسفنجی آسیب بیشتری از قطعی گاز دیده اند، گفت: این مجتمع دو واحد احیای ۸۰۰ هزار تنی دارد که در این دو واحد مجموعا سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی داریم.
بختیاری با اشاره به اینکه قطعی گاز مشابه سال‌های قبل قطع شده است، تصریح کرد: قطعی گاز صنایع در سال‌های گذشته از زمستان بود اما امسال از پاییز قطعی گاز شروع شده و هیچ خبری هم از وصلی مجدد گاز به ما داده نشده است و به احتمال قوی، قطعی گاز تا پایان زمستان ادامه خواهد داشت.
بختیاری درباره صدمات و زیان‌های مالی ناشی از قطعی گاز به این واحد تولیدی اظهارداشت: فولاد خراسان ماهانه حدود ۱۴۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی را از دست می دهد که اگر با قیمت ۹ هزار و ۲۰۰ تومان آهن اسفنجی تولیدی را محاسبه شود، رقمی معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان ماهانه برای این مجتمع خسارت و زیان مالی به همراه دارد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.