جستجو

شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo با استفاده از اقداماتی از جمله کامیون کمپرسی برقی و ساخت نیروگاه خورشیدی میزان انتشار کربن را ۳۰ درصد کاهش داده است.


بررسی میزان انتشار کربن توسط شرکت Ferrexpo

گزارش تغییرات آب و هوایی ۲۰۲۲ منتشرشده در وب سایت شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo نشان داد که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به کاهش ۵۰ درصدی در انتشار کربن رده ۱ و ۲ به ازای هر تن محصولات سنگ آهن تولیدی نسبت به سال ۲۰۱۹ دست یابد.
فعالان بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) اعلام کردند شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo در حال حاضر کاهش ۳۰ درصدی در انتشار گازهای گلخانه ای در رده های ۱ و ۲ نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته است.
در بیانیه ای که توسط شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo در روز جمعه (۹ دسامبر) منتشر شد، آمده است که با توجه به پیشرفت ‌هایی که تا به امروز در کاهش انتشار گازهای گلخانه ‌ای انجام شده است، این شرکت می تواند هدف ۲۰۳۰ خود را بهبود ببخشد.

در این بیانیه آمده است:

ما از همه کسانی که به ما در کاهش ۳۰ درصدی آلایندگی خود کمک کردند تشکر می کنیم. زیرا ما در تلاش برای کربن زدایی کسب و کار خود و تولید محصولات با کیفیت بالا هستیم و این امر به نوبه خود به مشتریان فولادسازی ما در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیز کمک خواهد کرد.
تحلیل گران بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) گزارش دادند آلاینده های رده ۱ و ۲ عمدتاً به مصرف سوخت دیزل، برق و گاز طبیعی مربوط می شود. باید توجه داشت که این دسته از آلاینده ها حدود ۹۰ درصد از آلاینده های شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo را در سال ۲۰۲۱ تشکیل می دهند.
بررسی ها نشان داد شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo برای دستیابی به اهداف تعیین شده به تدریج آخرین فناوری ها را وارد تولید کرده است. برخی از این فناوری ها شامل موارد زیر است:

کامیون کمپرسی برقی قابل شارژ مورد استفاده در معادن.
کامیون کمپرسی برقی بدون سرنشین;
جایگزینی گاز طبیعی با سوخت زیستی؛
خرید برق تولید شده از انرژی پاک؛
ساخت نیروگاه های خورشیدی ؛
تولید پلت آهن اسفنجی برای کوره های قوس الکتریکی.

به نقل از برخی منابع خبری، شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo در سال ۲۰۲۱ یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵ مگاوات ساخته است و خرید برق سبز را ۵۰٪ در سال افزایش داده است.
برخی تاجران مستقر در بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) گزارش دادند کلید کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo افزایش تولید پلت آهن سفنجی است. در سال ۲۰۲۱، تولید چنین محصولاتی به صورت سالانه حدود 27 درصد افزایش یافته است. بررسی ها نشان داد سهم پلت آهن سفنجی از کل حجم تولیدی شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo در سال گذشته ۴ درصد بوده و در میان مدت به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
برخی منابع خبری گزارش دادند شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo انتظار دارد تا سال ۲۰۵۰ به میزان انتشار کربن صفر دست یابد.
همانطور که مرکز GMK قبلاً گزارش داد، در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲، شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo تولید پلت آهن سفنجی با محتوای آهن ۶۷ درصد را به ۳۵۳ هزار تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید پلت آهن اسفنجی در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است. همچنین بررسی ها نشان داد مجموع تولید پلت در این شرکت در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵.۶۴ میلیون تن بوده که ۳۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
معامله گران در روز جمعه (۹ دسامبر) گزارش دادند شرکت سنگ آهن اوکراینی Ferrexpo در حال حاضر از یکی از چهار خط تولید خود برای تولید پلت استفاده می کند که با امکانات لجستیکی مطابقت دارد. همچنین باید توجه داشت که این شرکت در سال ۲۰۲۱، تولید پلت خود را در سطح ۱۱.۲ میلیون تن نگه داشته است که برابر با سطح تولید پلت در سال ۲۰۲۰ بوده است.
به نقل از برخی منابع خبری شرکت Ferrexpo یک شرکت سنگ آهن سوئیسی با دارایی بالا در اوکراین است. این شرکت پلت های سنگ آهن با کیفیت بالا را تولید و صادر می کند که برای تولید فولاد مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.