جستجو

با وجود عدم قطعیت در اقتصاد و بازار، شرکت «گردائو» افزایش تقاضا در آمریکا و برزیل را پیش‌بینی می‌کند.


در این میان، «گوستاو ورنک« مدیر ارشد اجرایی ولادسازی «گردائو» در جلسه «گردائو» با تحلیلگران و سرمایه‌گزاران تحلیل کرد:” ما رشد جزئی در تقاضای فولاد برزیل در سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم.” این شرکت، بهبود شرایط بازار داخلی برزیل را احتمال می‌دهد که عمدتا ناشی از افزایش تقاضای بخش ساختمان‌سازی و رونق در صنعت ماشین‌سازی خواهد بود.
همچنین این شرکت اتتظار دارد که در فعالیت‌های کاری خود به میزان صادرات بالایی دست باید اما با این انعطاف که در صورت پیش‌روی شرایط بیش از مورد انتظار، محصولات خود را در بازار داخل کشور عرضه کند.
با این حال، ورنک در همین رابطه تاکید کرد: هیچ‌گونه کاهشی در تولیدات رخ نخواهد داد، زیرا امکان صادرات «گردائو» به آرژانتین، پرو و اروگوئه وجود دارد.
همچنین آمارها نشان می دهد: در سه ماهه سوم سال، یکی از شعبات «گردائو» در برزیل، ۱۲۶ هزار تن محصولات فولادی، معادل ۹٫۵ درصد فروش کل خود را صادر کرد. این آمار، ظرفیت افزایش صادرات این شرکت را نشان می‌دهد.
علاوه بر این، قیمت میلگرد داخلی برزیل پس از کاهش قیمت ماه گذشته، با ثبات قیمتی مواجه شد. براساس ارزیابی ماهانه فست‌مارکتز، قیمت میلگرد داخلی حمل به برزیل ۴ هزار و ۵۲۰ تا ۴ هزار و ۷۴۰ رئال (واحد پول برزیل)، معادل ۸۶۷ تا ۹۰۹ دلار، به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به ماه گذشته تغییری نشان نمی دهد.
با توجه به این ارزیابی، برخی فعالان بازار از ادامه ثبات قیمت و تغییرات جزئی گزارش می‌دهند. البته مدیر ارشد اجرایی فولادسازی «گردائو» گفت:” نیاز است که به قیمت فولاد در بازار جهانی توجه شود.”
در ادامه یکی دیگر از مدیران «گردائو» در آمریکا، تداوم روند مثبت در بازار تقاضا را پیش‌بینی می‌کنند، این درحالی است که چشم‌انداز اقتصاد ضعیف به نظر می‌رسد. برهمیبن اساس، «چیا یوان وانگ» رئیس شعبه «گردائو» در آمریکای شمالی اظهار داشت:” آمارها حاکی از کاهش سرعت در فعالیت‌های اقتصادی و معاملات برخی بازارها هستند ولی میزان تقاضا در بازار بسیار بالاست و تعداد سفارشات این شرکت در محدوده خوبی باقی خواهند ماند.”
به گفته وی، لایحه زیرساختی آمریکا و سیاست‌های در راستای کاهش تورم بر بازار مقاطع بلند فولادی تاثیر خواهد گذاشت.، ضمن اینکه این سیاست‌ها بر افزایش میزان تقاضا موثر واقع خواهد بود.
همچنین براساس گفته مدیران این شرکت، برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری پروژه «گرین‌فیلد» ندارد. ورنک در این رابطه گفت:” تمامی سرمایه‌گذاری ما در راستای افزایش رقابت انجام خواهد شد.”
به هر حال، «گردائو» شروع به بررسی نوسازی شعبه اورو برانکو کرده و ممکن است این عملیات نوسازی تا سال ۲۰۲۵ تو حتی سال ۲۰۲۷ میلادی به طول بینجامد. این تعمیرات بر کوره ذوب آهن، بخش زغال‌سنگ کک و دیگر تجهیزات تمرکز خواهد داشت و این شرکت انتظار دارد که از این موقعیت استفاده بهینه کرده و تاثیرات اقلیمی را کاهش دهد.
ورنک در پایان تاکید کرد:” ما از بهترین تکنولوژی موجود برای این عملیات نوسازی استفاده خواهیم کرد تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم.”

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.