جستجو

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد نشان می دهد: خرید آهن خام با درصد بالای فسفر و با قیمت کمتر بر قیمت این محصول در بازار آمریکا تاثیر گذاشته است.


در ۷ روز منتهی به ۹ دسامبر (۱۸ آذر ماه ۱۴۰۱)، خریداران آهن خام در آمریکا به خرید این محصول از جنوب برزیل با قیمت کمتر ادامه دادند.
یک قرارداد برای آهن خام با درصد بالای فسفر برای ماه ژانویه و با شیوه معاملاتی cfr در بازه قیمتی ۴۴۵ تا ۴۵۰ دلار به ازای هر تن انجام شده که تقریبا معادل ۴۱۵ دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی فوب ریو بوده است.
آهن خام صادراتی، فوب بندر ویکتوریا/ریو، برزیل ۴۱۵ دلار به ازای هر تن بود که این نرخ در مقایسه با هفته گذشته، ۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت. این محصول در هفته گذشته با قیمت ۴۲۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
در همین راستا، زمزمه‌های بازار حاکی از آن است که آهن خام صادراتی برزیل به ترکیه با قیمت ۴۵۰ دلار به ازای هر تن و با شیوه معاملاتی cfr به فروش رسیده، این در حالی است که هیچ صادرکننده‌ای در برزیل صحت این اخبار را تایید نکرده است. همچنین شنیده شده که آهن خام اوکراین با این قیمت به ترکیه فروخته شده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که خرید آهن خام با درصد بالای فسفر و با قیمت کمتر بر قیمت این محصول در بازار آمریکا تاثیر گذاشته است. محدوده قیمتی این محصول در بازار، بین ۴۶۰ تا ۴۷۰ دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr برآورد شده است.
این درحالی است که قرارداد اخیر برای این محصول با قیمت ۵۰۰ دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr انجام شد. در ادامه یک خریدار در بازار در این باره اظهار داشت که محدوده قیمتی بازار در همین محدوده بوده است.
قیمت آهن خام وراداتی، cfr خلیج مکزیک ۴۶۰ تا ۵۰۰ دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته گذشته کاهش نشان می دهد. این محصول هفته گذشته در بازه قیمتی ۴۸۰ تا ۵۰۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
با این حال، یک خریدار آمریکایی در این‌باره عنوان کرد:” قیمت قراضه در ماه دسامبر افزایش یافته است و تا ماه ژانویه، تفاوت قیمتی‌ قراضه با آهن خام به حالت عادی بازخواهد گشت. درحال حاضر، قیمت آهن خام در مقایسه با دیگر مواد خام فولادی و مقاطع تخت فولادی بسیار بالاست.”
همچنین ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت آهن خام صادراتی، فوب بندر پانتا دا مادیرا، برزیل ۴۳۵ تا ۴۷۵ دلار به ازای هر تن بود که با کاهش واردات در بازار آهن خام آمریکا، نسبت به هفته گذشته نزولی شد. این کالا در هفته گذشته با قیمت ۴۷۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.