جستجو

ایالات متحده امریکا و سایر کشورهای غربی روز گذشته توافق کردند به تولید و خرید مواد معدنی حیاتی از کشورهایی با استانداردهای زیست محیطی و کار قوی‌تر بپردازند. این اقدامی است که می‌تواند تجارت با چین را کاهش دهد.
اگر چین و روسیه نخواهند اقدامات لازم را داشته باشند تا بتوانند به طور مشروع بگویند که از این نوع استانداردها حمایت می کنند، این کشورهای غربی به دنبال جایگزین خواهند بود.
لزوما این اتحاد داوطلبانه ایالات متحده، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و بریتانیا از چین که بر بازار مواد معدنی مورد استفاده در باتری‌های خودروهای الکتریکی تسلط دارد، اجتناب نخواهد کرد. چرا که بدیهی است که در حال حاضر برخی از مواد معدنی حیاتی وجود دارند که به میزان زیادی در چین فرآوری می شوند، بنابراین این امری است که باید در طول زمان اتفاق بیفتد.
کشورهای غربی سعی کرده‌اند خود را از وابستگی به رژیم‌های استبدادی برای مواد مهم استراتژیک دور کنند. کانادا هفته گذشته از یک استراتژی برای افزایش تولید و فرآوری مواد معدنی حیاتی رونمایی کرد. در ماه ژوئن نیز ، امریکا و متحدان آن با هدف تامین منابع اولیه، مشارکتی را آغاز کردند.
چین گفته که اقداماتی را برای مهار آلودگی در بخش معدن خود انجام داده است، اما همچنان با انتقاداتی روبرو است.
وزیر منابع طبیعی کانادا اظهار داشت که چین در واقع آزاد است تا بازی خود را با توجه به استانداردهای محیطی و با توجه به استانداردهای بازار کار ارتقا دهد و در نهایت به این اتحاد بپیوندد اما باید تغییراتی را ایجاد کند.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.