جستجو

نخستین آزمایشگاه جامع معدنی و صنایع معدنی شمال غرب کشور افتتاح شد.


مهدی حمیدی، سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: این آزمایشگاه در مساحتی حدود ۴ هکتار با حجم سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و اشغالزایی ۵۰ نفر در دو فاز در شهرستان مرند با حضور وزیر صمت افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی افزود: این آزمایشگاه برای توسعه تحقیقات علمی در حوزه معدن و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای صیانت از موادمعدنی و بهره برداری بهتر آزمایشگاه در منطقه شمال غرب کشور آغاز به کار کرد.
حمیدی ادامه داد: پاسخ به نیاز‌های تخصصی حوزه معدن در شمال غرب کشور و تجمیع همه آزمایشگاه‌های مورد نیاز در این حوزه از اکتشاف، بهره برداری تا فرآوری مواد، هدف احداث این آزمایشگاه است.
وی اظهارداشت: در این آزمایشگاه از تجهیزات به روز در حوزه‌های شیمی، آنالیز دستگاهی و کانی شناسی استفاده شده است.
سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت خارنشان کرد: از این پس در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیازمندی‌های آنالیزی مواد معدنی در این آزمایشگاه انجام می‌شود در حالی که پیشتر انجام این فرآیند به پایتخت و استان‌های دیگر ارسال می‌شد.
استان آذربایجان شرقی دارای معادن طلا و مس غنی است و وجود چنین آزمایشگاهی شامل آزمایشگاه‌های شیمی، آنالیز دستگاهی، محیط زیست، کانی شناسی و XRF، XRD و قسمت آماده سازی نمونه در بالابردن عملکرد معادن این استان و شمال غرب کشور مفید خواهد بود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.