جستجو

داده‌های گمرک چین نشان می دهد: ۱۰۵ هزار و ۵۳۱ تن قراضه در ماه نوامبر به این کشور وارد شده است که این میزان نسبت به ماه اکتبر، بیش از ۲۳٫۱ درصد افزایش نشان می دهد. البته میزان واردات قراضه چین در نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد سه برابری حکایت دارد.


براساس آخرین ارزیابی‌ها، حجم واردات قراضه چین در ماه نوامبر، از زمانی که چین شروع به واردات قراضه در آغاز سال ۲۰۲۱ کرده، تاکنون دومین رکورد را پس از ۱۱۴ هزار و ۴۷۱ تن در ماه می ۲۰۲۱، ثبت کرده است.
در ماه گذشته میلادی، بریتانیا بزرگترین صادرکننده قراضه به چین به میزان ۴۴ هزار و ۴۳۷ تن بوده، ضمن اینکه در این ماه ژاپن ۴۲ هزار و ۳۲۴ تن و کره جنوبی ۷ هزار و ۶۳۷ تن قراضه به چین صادر کردند تا رتبه های دوم و سوم صادرات قراضه به این کشور را به خود اختصاص دهند.
پیش از این، در ماه اکتبر محموله دیگری قراضه از بریتانیا در چین ترخیص شد که برآورد می‌شود معاملات این کشور در حدود ماه ژوئن و جولای منعقد شده باشند؛ درست زمانی که ترکیه از بازار تقاضا دور ماند و پیشنهاد قیمتی بالای چین برای قراضه، این فرصت استثنائی را برای دیگر کشورها فراهم کرد تا قراضه به چین صادر کنند.
ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد:شاخص قیمت قراضه فولادی، cfr شمال چین، ۱۱٫۲۳ دلار افزایش یافت و معاملات با نرخ ۴۱۰٫۷۳ دلار به ازای هر تن کلید خورد.
همچنین داده‌های گمرک چین حاکی از واردات ۵۰۱ هزار و ۲۵۶ تن قراضه فولادی این کشور در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر است که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۴٫۳۲ درصد کاهش نشان می دهد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.