جستجو

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به روندی که در بورس کالا وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود هفته آینده گروه‌های کامودیتی و سیمانی‌ها بتوانند رشد خوبی را تجربه کنند.


محمدرضا ترابی در تحلیل هفتگی بازار سرمایه بیان کرد: در یک هفته اخیر اخبار درست و غلطی مبنی ‌بر اینکه مجلس موافق عرضه خودرو در بورس کالا نیست، مخابره شد که بر کلیت بازار تأثیر گذاشت. بر همین اساس، از اوایل هفته استقبال خوبی در گروه‌‎های خودرویی مشاهده شد اما در روزهای پایانی هفته میزان عرضه در این گروه افزایش یافت.
وی افزود: با تغییر رئیس بانک مرکزی ترمز روند رو به رشد در بازار ارز در هفته جاری کشیده شد. البته با احتمال رشد تدریجی دلار در بازار ارز، به نظر می‌رسد بازار سرمایه چاره‌ای جز رشد نخواهد داشت. بنابراین با توجه به روندی که در بورس کالا وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود هفته آینده گروه‌های کامودیتی و سیمانی‌ها بتوانند رشد خوبی را تجربه کنند. از طرفی، شاخص نیز به مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی نزدیک شده و میزان عرضه‌ها در بورس، کاملا طبیعی است.
این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند عرضه و تقاضا و ارزش معاملات در هفته آینده گفت: شرایط ارزش معاملات در هفته جاری بهتر بود به گونه‌ای که توانست به محدوده ۵ هزار میلیارد تومانی برسد. در این راستا، ابهاماتی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه از مجلس وجود دارد که اگر دارایی سهام به عنوان مالیات محسوب شود، این طرح در بورس نیز اجرا خواهد شد.
ترابی در پایان خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن دارایی سهام به عنوان مالیات بعید به نظر می‌رسد، چرا که مالیات برای بازار بورس، پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت. البته در صورتی که طرح مالیات بر عایدی سرمایه جدی شود، احتمالا به نفع بازار سرمایه خواهد شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.