جستجو

نخستین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور امروز در تهران گشایش یافت.


نخستین کارخانه هوشمند سازی و نوآوری کشور با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئییس جمهور، در فضایی به وسعت ۸۵۰۰ متر در تهران گشایش یافت.

در کشور ۹ کارخانه نوآوری مشغول فعالیت هستند که این کارخانه به نوعی دهمین کارخانه و به لحاظ تخصصی نخستین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور و نخستین کارخانه با حمایت یک مجموعه بانکی در کشور است.

هدف از تشکیل کارخانه توسعه و استقرار نهادهای زیست بوم همچون مراکز نوآوری، شتاب دهنده‌ها و استارتاپ‌ها، مهارت افزایی و توانمندسازی نخبگان حوزه هوشمندسازی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور با اتکا به شرکت‌های دانش بنیان، نقطه اتصالی برای شرکت‌های نوآور و دانش بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ، ایجاد قطب (هاب) نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالان داخلی و خارجی این حوزه و ایفای نقش نوآوری درون سازمانی با هدف شناسایی کارکنان نوآور و خلاق است.

سبد فناوری کارخانه به لحاظ فعالیت در حوزه‌های هفت‌گانه :فینتک، انرژی، معدن، حمل ونقل، سلامت، کالاهای اساسی، کشاورزی (امنیت غذایی) در نظر گرفته شده است.

فرآیند احداث و تجهیز کارخانه از نیمه مرداد ماه امسال آغاز شد و در کمترین زمان ممکن که بی‌سابقه بود، در ۴۰ روز کاری و فرایند پذیرش طی یک و نیم ماه انجام شد. یک شتاب دهنده در حوزه هوشمندسازی، ۴ شرکت دانش بنیان به همراه ابزارهای اکوسیستم همچون هلدینگ رسانه‌ای خلاق، صندوق جهت تامین مالی، نماینده فن بازار پارک پردیس در کارخانه مستقر شده‌اند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.