جستجو

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گزارش بانک مرکزی و وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت درباره رشد شاخص‌های اقتصادی کشور در عرصه تولید و اشتغال را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش‌هایی در زمینه رشد اقتصاد ایران، تولید و اشتغال ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.
ابتدا گزارش بانک مرکزی درخصوص رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال ارائه شد.
براساس این گزارش گروه نفت با ۶/۶ درصد، صنایع و معادن با ۳/۸ درصد، خدمات با ۲/۶ درصد و گروه کشاورزی با ۱/۱ درصد بیشترین میزان رشد را در ۶ ماه نخست امسال داشته‌اند.
در این گزارش همچنین اعلام شد در تابستان ۱۴۰۱ برخی زیر گروه‌ها از جمله حمل و نقل و انبارداری با ۱۵/۹ درصد و صنعت با ۸/۷ درصد رشد کم سابقه‌ای را تجربه کرده‌اند.
بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان رشد سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات در نیمه اول ۱۴۰۱ نویدبخش بهبود وضعیت تولید و اشتغال در سال‌های آینده است.
رئیس جمهور در این جلسه کنترل قیمت و رعایت حقوق مصرف‌کننده در کنار رشد تولید را ضروری دانست.

منبع: ایرنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.