جستجو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اکتشافات معدنی در کشور بسیار ضعیف است و فقط ۷ درصد از سطح کشور اکتشاف کامل صورت گرفته است.


الله‌وردی دهقانی روش‌های استخراج و شناسایی معادن در کشور را نامناسب دانست و اظهارداشت: متاسفانه ایران در زمینه تولید، اکتشاف و استفاده از مواد معدنی جزء ۱۰ کشور دنیا نیست و مشکل اساسی که مورد غفلت قانون‌گذاران و دولت قرار گرفته، این است که باید منابع معدنی را به‌درستی تأمین کنیم.
وی با تاکید برضرورت انجام اسکن از کل معادن کشور، گفت: استخراج و بهره‌برداری از مواد معدنی در کشور به روش‌های سنتی صورت می گیرد که این امر موجب بروز مشکلاتی دربخش معدن شده است.
این نماینده مجلس با اشاره به وجود قوانین دست‌وپا گیر و متعدد در این حوزه، تصریحخ کرد: باید با تکمیل اکتشافات و کشف معادن جدید در سطح کشور نسبت به رفع این ضعف اهتمام داشته باشیم تا آینده و تداوم این صنعت را تضمین کنیم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.