جستجو

صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی در 9 ماه ابتدای امسال از مرز 9 میلیارد دلار عبور کرده و با وجود کاهش قیمتهای جهانی، تنها 2%کاهش ارزش سالانه دارد. از نظر وزنی شاهد افزایش 5%صادرات هستیم.

زنجیره آلومینیم در وضعیت بسیار مطلوب بوده و با صادرات 854 میلیون دلاری، رشد وزنی 60%و ارزشی 58%حالا سومین محصول صادراتی بخش معدن است.

زنجیره فولاد با 4.26 میلیارد دلار همچنان در صدر صادرات بخش معدن کشور بوده و افت 2% وزنی و 19% ارزشی داشته که مرتبط با کاهش قیمتهای جهانی است. که البته در هفته های اخیر افزایش یافته و امید به اتصال گازطبیعی به منظور رشد تولید و صادرات دارد.

زنجیره مس نیز با 1.11 میلیارد دلار رتبه 2 صادرات را داشته و با وجود افت 4% تناژ، شاهد کاهش 21% ارزش بوده که مرتبط با افت ارزش مس جهانی است.

قطع گازطبیعی صنایع و توقف فعالیت واحدهای آهن اسفنجی از محرکهای صادرات سنگ آهن بصورت گندله در کشور بوده به گونه ای که صادرات این محصول افزایش 226% وزنی و 282%ارزشی دارد!

منبع: کانال تلگرامی کامودیتی

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.