جستجو

بنا به تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۹ ماهه سال جاری، ۷ میلیون و ۶۸۲ هزار تن بوده است.


در ۹ ماهه سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۵ میلیون و ۲۲۴ هزار تن گزارش شده است که افزایش یک درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و شمش بلوم در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۸۵ هزار تن، و سهم صادرات اسلب،۱ میلیون و ۱۳۹ هزار تن بوده است.
همچنین ذر این مدت صادرات اسلب کاهش ۳۴ درصدی را تجربه کرده، ضمن اینکه صادرات بیلت و بلوم نیز ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

در همین حال، تمام صادرات محصولات فولادی کشور در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.
از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع در ۹ ماهه سال جاری، ۶ درصد افزایش یافته است. صادرات میلگرد نیز، در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۱میلیون و ۹۰۱ هزار تن رسیده است. از سوی دیگر، صادرات مقاطع تخت فولادی با کاهش ۳۰ درصدی به ۳۲۰ هزار تن رسیده است.
علاوه بر این، در ۹ ماهه امسال صادرات آهن اسفنجی ۶۳۰ هزار تن بوده بوده است که کاهش ۲۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.