جستجو

با توجه به داده های انجمن جهانی فولاد، میزان واردات آهن خام از اوکراین به ترکیه در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.


شرکت‌ های فولادی مستقر در ترکیه در نوامبر ۲۰۲۲ واردات آهن خام از اوکراین را به ۱۵.۲ هزار تن رساند که ۶۹.۸ درصد نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ افت داشته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان واردات آهن خام در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به ماه قبل ۲۶.۷ درصد افزایش داشته است.
فعالان بازار در روز جمعه (۲۷ ژانویه) اعلام کردند در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲، تحویل آهن خام از مبدا اوکراین به فولادسازان ترکیه ۵۰.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲، میزان آهن خام تحویل داده شده از اوکراین به ترکیه ۱۴۳.۱ هزار تن بود که ۵۰.۳ درصد کمتر از ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ می باشد. بررسی ها نشان می دهد کاهش این شاخص عمدتاً مربوط به جنگ در اوکراین و محاصره بنادر اوکراین می باشد که روش سنتی تحویل محصولات به مشتریان را غیر ممکن می سازد.
معامله گران در روز جمعه (۲۷ ژانویه) گزارش دادند در مجموع، در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲، ترکیه ۱.۲۱ میلیون تن آهن خام وارد کرده است که ۹.۸ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ است. همچنین باید توجه داشت که در ماه نوامبر ۲۰۲۲ میزان واردات آهن خام به ترکیه ۸۵.۴۷ هزار تن بوده است. باید توجه داشت که شاخص اعلام شده برای واردات آهن خام در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۶۲.۷ درصد افزایش یافته و نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴۶.۸ درصد افت داشته است.
به نقل از برخی منابع خبری، تامین کننده اصلی آهن خام ترکیه کشور روسیه می باشد. بررسی ها نشان می دهد در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲، میزان تحویل آهن خام روسیه به ترکیه با ۵۳.۶ درصد افزایش به ۷۸۲.۶۸ هزار تن رسیده است. همچنین باید توجه داشت که برزیل در رتبه دوم و اوکراین در رتبه سوم تامین کنندگان آهن خام ترکیه قرار دارند. با توجه به آمار می توان دریافت برزیل در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲، حدود ۲۵۱.۲ هزار تن آهن خام به ترکیه صادر کرده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲ برابر شده است. بررسی ها نشان می دهد سهم اوکراین از کل واردات آهن خام به ترکیه ۱۲ درصد، برزیل ۲۱ درصد و فدراسیون روسیه ۶۵ درصد می باشد.
تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۱ ژانویه) گزارش دادند فولادسازان اوکراینی در سال ۲۰۲۲ تولید آهن خام را به ۶.۳۹ میلیون تن رساندند که 69.8 درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. همچنین منابع خبری اعلام کردند در دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۴۷ هزار تن چدن در اوکراین تولید شد که ۸۵.۷ درصد کمتر از دسامبر ۲۰۲۱ بوده است.
به نقل از برخی تاجران، صادرات آهن خام از اوکراین در دسامبر ۲۰۲۲ به ۹۷.۴۵ هزار تن رسیده است. این در حالی است که میزان صادرات آهن خام از این کشور در دسامبر نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۴.۴ درصد افزایش یافته و نسبت به دسامبر ۲۰۲۱ با کاهش ۶۹.۸ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲، اوکراین ۱.۳۲ میلیون تن آهن خام صادر کرد که ۵۹ درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ بوده است.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سال ۲۰۲۱، ترکیه واردات آهن خام از اوکراین را به ۲۹۵.۵ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به ترکیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۸.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. باید توجه داشت که ۲۵ درصد از حجم کل ذخایر آهن خام از اوکراین تامین می شود.
معامله گران در روز جمعه (۲۷ ژانویه) گزارش دادند ترکیه از نظر تولید فولاد در رتبه هفتم جهان قرار دارد. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، کشور ترکیه در سال ۲۰۲۱ تولید فولاد خود را ۱۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داد و به ۴۰.۴ میلیون تن رساند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.