جستجو

یک فعال فولادی گفت: ایران به­ عنوان بزرگ­ترین تولید کننده­ فولاد در خاورمیانه، باید برنامه‌ای تدوین کند که علاوه بر رفع نیازهای داخلی کشور، بخشی از نیازمندی‌های فولادی در کشورهای همجوار را نیز تامین کند.


امیرحسین سبحانی نژاد اظهارداشت: در سال‌های اخیر اکثر کشورهای پیشرفته جهان، صنعت فولاد خود را به جای افزایش ظرفیت تولید فولاد خام، به سمت تولید محصولات کیفی و گسترش فناوری و تکنولوژی راهبری کردند و وظیفه تولید فولاد خام را که همراه با مصرف انرژی زیاد و ایجاد آلودگی است، به کشورهای کمتر توسعه یافته سپرده‌اند.
وی گفت: در این راستا، صنعت فولاد ایران با توجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی، بهره‌مندی از نیروی جوان و تحصیل‌کرده، منابع انرژی و گازی خاص و همچنین در صورت توجه بیشتر به کیفیت تولید محصولات، به ­نظر می‌رسد رفع چالش‌های مربوط با محدودیت معادن، نهادینه کردن استفاده از قراضه و تغییر برخی رویه‌­های مصرف فولاد در کشور، همگام­ سازی صنعت و دانشگاه و حمایت از تکنولوژی­‌های بومی و سعی در افزایش مراودات شرکت‌ها حتی با رقبای خارجی، می‌تواند در مسیر بهتری قرار گیرد و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نهفته­ کشور را فعال کند.
این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به ذخایر معادن ایران اظهار کرد: ایران با توجه به میزان ذخایر معادن سنگ آهن، جزو کشورهایی است که از تمامی زنجیره­‌های صنعت فولاد سود می­‌برد و با دارا بودن مواد اولیه، تولید فولاد از جمله منابع سنگ آهن، گاز و توانایی تولید برق، بازار مصرف و نیروی کار می‌تواند با سرمایه ­گذاری در حوزه فولاد بستر را برای توسعه اقتصادهای برتر منطقه ایجاد کند.
سبحانی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: ایران به­ عنوان بزرگ­ترین تولیدکننده­ فولاد در خاورمیانه، باید برنامه‌ای تدوین کند که علاوه بر رفع نیازهای داخلی کشور، بخشی از نیازمندی‌های فولادی در کشورهای همجوار را تامین کند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.