جستجو

با توجه به اینکه هند اکثر محصولات خود را به چین صادر می کند، بهبود اقتصاد چین باعث فروش بیشتر محصولات فولادی در هند می شود.

بررسی تاثیر بهبود اقتصاد چین بر بخش فولاد هند

باز شدن اقتصاد چین که تقریباً یک پنجم تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد، فرصت های بیشتری را برای بخش فولاد هند ایجاد خواهد کرد.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۳۰ ژوئیه) اعلام کردند افزایش قیمت واردات باعث افزایش تولید محصولات فولادی توسط فولادسازان مستقر در هند می شود.

آقای Seshagiri Rao، مدیر مالی گروه JSW، اظهار کرد: چین به جای رشد مبتنی بر سرمایه ‌گذاری، به دنبال رشد در زمینه مصرف می باشد که نشان می‌ دهد سرمایه‌ گذاری ‌های بزرگی در توسعه زیرساخت ‌ها انجام نخواهد شد. در نتیجه این امر فرصتی برای هند ایجاد خواهد کرد زیرا چین فولاد بیشتری تولید نمی کند و تولید کنندگان هندی می توانند محصولات خود را برای تامین فولاد کشورهای دیگر صادر کنند.
آقای Seshagiri Rao همچنین در ادامه تصریح کرد: من چین را به عنوان بازاری برای صادرات هند می بینم که در آنجا تولید کمتری وجود دارد.

در عین حال آقای Vijay Sharma مدیر Jindal Stainless اظهار کرد: من در پیش بینی های خود محتاط تر عمل خواهم کرد زیرا شرکت های هندی باید مراقب شیوه تجارت چینی باشند. وقتی صحبت از تولید فولاد و فولاد ضد زنگ و سایر محصولات می شود، چین ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به نیاز خود داشته و سابقه دامپینگ محصولات در سراسر ایالات متحده، اتحادیه اروپا، ژاپن و سایر کشورها از جمله هند را دارد.

آقای Vijay Sharma مدیر Jindal Stainless در ادامه تصریح کرد: اکثر کشورها عوارض ضد دامپینگ یا سایر عوارض را علیه چین وضع کرده اند. شرکت های چینی تولید فولاد ضد زنگ را در اندونزی آغاز کرده اند، به طوری که ظرفیت تولید فولاد در کشور چین چند برابر مصرف فولاد در این کشور می باشد. در نتیجه این امر باعث شده است که بیشتر محصولات فولادی تولید شده صادر شود. علاوه بر این، موضوع یارانه دادن به شرکت ها از طرف دولت های اندونزی و چین مطرح می باشد که رقابت با آنها را بسیار دشوار می کند.

آقای Hetal Gandhi مدیر تحقیقات Crisil Market Intelligence & Analytics، اظهار کرد: باز شدن اقتصاد چین منجر به افزایش قیمت‌ های جهانی و افزایش شدید قیمت فولاد چین به میزان بیش از ۲۰ درصد نسبت به پایین ‌ترین سطح شنیده شده در نوامبر ۲۰۲۲ خواهد شد. در نتیجه واردات دوباره افزایش قیمت خواهد داشت که به فعالان بازار مستقر در هند کمک می کند تا تولید محصولات فولادی را افزایش دهند. با این حال، این مزیت تنها به جایگزینی واردات در کوتاه مدت محدود خواهد شد و این امر احتمالاً زودتر از فوریه ۲۰۲۳ اتفاق نخواهد افتاد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، در سال ۲۰۲۲، فولادسازان مستقر در هند صادرات محصولات فولادی (محصولات فولادی نورد شده و محصولات فولادی نیمه تمام) را به ۱۰.۴۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از هند در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد بخش فولاد کشور هند به طور جدی تحت تاثیر وضع مالیات ۱۵ درصدی صادرات محصولات فولادی نهایی در ماه می ۲۰۲۲ قرار گرفته است. باید توجه داشت که مالیات صادرات در نوامبر ۲۰۲۲ برای برخی محصولات لغو شد که امکان افزایش حجم صادرات را در دسامبر ۲۰۲۲ فراهم کرد.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۳۰ ژوئیه) گزارش دادند هند در فرآیند مذاکره برای یک توافق تجاری جدید، به دنبال کاهش سهمیه ها و مالیات تجاری واردات فولاد به اتحادیه اروپا خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد که قرار است مذاکرات مربوط به مالیات واردات محصولات فولادی در هند تا پایان سال ۲۰۲۳ تکمیل شود.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.