جستجو

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: تا پایان امسال حجم تولید فولاد به بیش از ۳۰ میلیون تن در سال می‌رسد که نشان دهند رشد ۱۰ درصد در مقایسه با سال‌های اخیر است.


بهادر احرامیان درباره تولید فولاد افزود: پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال حجم تولید به بیش از ۳۰ میلیون تن در سال برسد که در مقایسه با سال گذشته و همچنین سال ۹۹ رشد ۱۰ درصدی تولید را نشان می‌دهد. در سال ۹۹ میزان تولید فولاد ما ۲۷ میلیون تن در سال بود.
وی گفت: این رشد تولید به دو دلیل اتفاق افتاده است، یکی این که اخیراً ظرفیت‌های جدیدی وارد مدار تولید شده است و به تولید این اجازه را داده اند که افت تولید ناشی از محدودیت‌های برق و گاز را جبران کند، اما این رشد تولید نشان می‌دهد که اگر با محدودیت مواجه نبودیم، می‌توانستیم به راحتی تولید ۳۵ میلیون تن در سال را برای سال ۱۴۰۰ داشته باشیم.
احرامیان ادامه داد: با محدودیت‌هایی که در بخش گاز و برق مواجه بودیم تا حدودی سرمایه گذاری‌ها را تحت تأثیر قرار داده و به مقدار بیشتری آن‌ها را معطوف به سرمایه گذاری کرده است و در بخش‌های زیرساختی صنعت، ایجاد نیروگاه برق و احیاناً در آینده شاید صنعت فولاد وارد توسعه میادین گازی هم شود.
وی افزود: به جز آن در داخل خود زنجیره بیشتر سرمایه گذاری که در حال انجام است مربوط به تکمیل زنجیره تولید است و همچنین توسعه در بخش‌هایی که تاکنون سهم کمتری از سرمایه گذاری داشته اند بویژه محصولات عریض که بحث ورق بندی‌ها را در آن گروه‌ها قرار می‌دهیم و همچنین تکمیل زنجیره داخلی مثل آهن سازی و واحد‌هایی از این قبیل.
احرامیان درباره میزان رشد در مقایسه با سال گذشته نیز گفت: میزان رشدمان نزدیک به ۱۰ درصد بوده و سهم صادرات را نیز روی همان ۱۰ درصد حفظ کردیم، همچنین میزان رشد از نظر درصدی همان ۱۰ درصد بوده که حجم تولید را روی همان ۳۰ میلیون تن نگهداشته است.
وی افزود: ظرفیت‌های جدیدی که ظرف سال گذشته به مدار تولید وارد شده اند، به نوعی کمک کردند که مقدار تولید از دست رفته را در مقایسه با سال گذشته و سال ماقبل آن پر کنیم، ولی اگر محدودیت‌های زیرساختی پیش نمی‌آمدند و ما مشکل برق و گاز نداشتیم، شاید تولید ما اکنون بیشتر از ۳۵ میلیون تن بود.
عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: از نظر جایگاه و رتبه جهانی رتبه ایران کماکان رتبه دهم بین ترکیه و برزیل حفظ شده و اکنون با همان تولید می‌شود، که در بقیه دنیا این کشور‌ها توانستند در سال ۲۰۲۲ سطح تولیدشان را نگه دارند، در چین هم تغییر خیلی محسوسی نداشتیم و می‌توانیم بگوییم که ایران جایگاه خودش را حفظ کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.