جستجو

با توجه به کاهش رشد اقتصادی و کاهش بازار املاک و مستغلات در چین، میزان تولید محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۲ با کاهش همراه بوده است.

بررسی میزان تولید محصولات فولادی در چین

آقای Qu Xiuli نایب رئیس و دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، در جریان کنفرانس صنعتی در روز سه شنبه (۱۰ ژانویه) اعلام کرد تولید محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۲، با ۲.۲ درصد کاهش در سال به حدود ۱.۰۱ میلیارد تن رسیده است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۰ ژانویه) گزارش دادند پیش بینی شده بود که صادرات فولاد در پایان سال ۲۰۲۲ با رشد ۱ درصدی سالانه روبرو شود.
آقای Qu Xiuli نایب رئیس و دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین (CISA) اظهار کرد: دلایل کاهش تولید محصولات فولادی در چین کاهش رشد اقتصادی و کاهش بازار املاک و مستغلات بوده است.
به نقل از چندین منبع خبری شرکت های فولادی مستقر در چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ تولید فولاد را به ۹۳۵.۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 1.4 درصد کاهش یافته است. باید توجه داشت که آمار مربوط به میزان تولید محصولات فولادی در ماه دسامبر در چین هنوز گزارش نشده است.

تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۰ ژانویه) گزارش دادند در عین حال پیش‌ بینی می‌ شود صادرات محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل یک درصد افزایش یابد و به ۶۸ میلیون تن برسد. بررسی ها نشان می دهد افزایش حجم صادرات محصولات فولادی به دلیل قیمت های نسبتاً بالا در بازار جهانی بوده است.

آقای Qu Xiuli نایب رئیس و دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در مورد پیش بینی ها برای سال ۲۰۲۳ گفت: پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۳ فعالیت های اقتصادی عمومی و بر این اساس تقاضا برای محصولات فولادی در کشور دوباره از سر گرفته شود. با این حال باید توجه داشت که اقتصاد جهانی با خطر رکود مواجه است و بازارهای بین المللی در حال حاضر چالش برانگیز هستند. در نتیجه صادرات مستقیم و غیرمستقیم محصولات فولادی چین تحت فشار می باشد و محدودیت های منابع، محدودیت های انرژی و محیطی همچنان در چین باقی خواهد ماند.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، سود حاصل از تولید محصولات فولادی در چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ به ۲۲.۹۲ میلیارد یوان (۳.۳ میلیارد دلار) رسیده است. این در حالی است که میزان سود حاصل از تولید محصولات فولادی در چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۴.۵ درصد کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد نرخ کاهش درآمد در بخش ذوب و نورد فلزات آهنی در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به شاخص ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱ به میزان ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۱۰ ژانویه) اعلام کردند درآمدهای صنعت معدن چین (استخراج و بهره ‌برداری از فلزات آهنی) برای ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲ به ۵۴.۸۵ میلیارد یوان (۷.۹ میلیارد دلار) رسیده است که در مقایسه با ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱، ۲۷.۶ درصد افت داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.