جستجو

رئیس هیات مدیره شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر می گوید: اخیراً به لحاظ تولید شمش فولاد از رتبه دهم به رتبه ششم دنیا رسیدیم اما اگر باقی معادن و صنایع معدنی را هم در نظر بگیریم؛ رتبه ما پایین‌تر می‌آید، چرا که متناسب با ذخایر معدنی ما نیست.


حمیدرضا فولادگر با اشاره به دو دلیل عمده برای رفتن به سمت تولید فولاد سبز، اظهار داشت: ایران در فاز مقدماتی، مطالعه و تحقیق این موضوع قرار دارد.
رئیس هیات مدیره شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر گفت: کمبود منابع انرژی و آلایندگی انرژی های فسیلی باعث شد تا دنیا به سمت و سوی تولید فولاد سبز سوق داده شود.
وی به اهمیت انرژی در صنعت علی الخصوص فولاد اشاره و تصریح کرد: همین کمبود انرژی موجب شد تا کشوری مانند ایران که در بحث صنایع نفت و گاز که جزء دو – سه کشور مطرح دنیا است، با مشکل تامین روبرو شود.
به گفته فولادگر، آلایندگی هم از بازار خودرو گرفته تا سوخت صنایع و سوخت کوره ها، روز به روز محسوس تر می شود. به همین دلیل، باید هرچه سریعتر فاز مقدماتی این طرح ها به اتمام و به مرحله اجرایی رسد.
رئیس هیات مدیره شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر با اشاره به موقعیت منطقه‌ای و جهانی ایران در تولید سنگ آهن، گفت: به نسبت جهان، ما سهم دو درصدی از ذخایر سنگ آهن داریم اما اکنون در بحث تولید فولاد جزو دهم کشور فولادی در دنیا هستیم.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی هایی در خصوص اکتشافات جدید و استفاده از ظرفیت‌های نو در این حوزه باید انجام شود.
فولادگر اظهارداشت: اخیراً به لحاظ تولید شمش فولاد از رتبه دهم به رتبه ششم دنیا رسیدیم اما اگر باقی معادن و صنایع معدنی را هم در نظر بگیریم؛ رتبه ما پایین‌تر می‌آید، چرا که متناسب با ذخایر معدنی ما نیست.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.