جستجو

یک فعال فولادی معتقد است با بررسی توقف و تاخیر در انجام پروژه‌های صنعت فولاد، به این نتیجه خواهیم رسید که تا سال ۱۴۰۴ امکان دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام امکان‌پذیر نخواهد بود.


نصیر ضوئی در رابطه با موانع دستیابی برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ اظهارداشت: یکی از ملزومات اساسی و حیاتی برای ایجاد واحدهای تولید محصولات فولادی، سرمایه گذاری و تامین مالی ارزان قیمت با نرخ بهره پایین و بازپرداخت بلند مدت است. با توجه به افق ۱۴۰۴ صنعت فولاد و برای رسیدن به هدف ۵۵ میلیون تن فولاد خام، به سرمایه گذاری و تامین مالی مناسبی در این حوزه نیاز داریم.
وی گفت: بعد از برجام بسیاری از پروژه‌های صنعت فولاد کشور برای استفاده از منابع تأمین مالی خارجی برنامه ریزی کرده بودند و اگر تحریم‌های صنعت فولاد اتفاق نیفتاده بود و همچنین ارزش ریال کاهش نیافته بود، بسیاری از این طرح‌ها به اجرا می‌رسید. در نهایت در پیشرفت برنامه‌ریزی پروژه‌های صنعت فولاد بر اساس سند چشم انداز برای رسیدن به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام نیز اختلالی به وجود نمی‌آمد.
این فعال صنعت فولاد افزود: همچنین تحریم‌ها باعث شده بسیاری از شرکت‌های اروپایی صاحب تکنولوژی و نام آشنای صنعت فولاد، بازار ایران را ترک کنند. در این راستا، بخش عمده‌ای از پروژه‌های صنعت فولاد متوقف شده و یا با کندی پیش می‌رود.
ضوئی معتقد است:: با بررسی توقف و تاخیر در انجام پروژه‌های صنعت فولاد، به این نتیجه خواهیم رسید که تا سال ۱۴۰۴ امکان دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام امکان‌پذیر نخواهد بود و در خوشبینانه‌ترین حالت به ۴۵ میلیون تن تولید فولاد خام خواهد رسید.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.