جستجو

با توجه به افزایش هزینه انرژی و هزینه مواد اولیه، اتحادیه اروپا با طرح حمایت هدفمند موقت از صنعت سبز موافقت کرده است.


رهبران اتحادیه اروپا توافق کردند که باید به حمایت هدفمند و موقت از صنعت سبز ادامه دهند تا آینده اروپا به عنوان پایگاه تولید فناوری های پاک و مقابله با رقابت ایالات متحده و چین تضمین شود.
فعالان بازار در روز یکشنبه (۱۲ فوریه) اعلام کردند بحث برانگیزترین موضوع در حال حاضر در اتحادیه اروپا رویکرد تامین مالی طرح حمایت هدفمند موقت از صنعت سبز می باشد.
به نقل از برخی منابع خبری، کمیسیون اروپا (EC) تسهیل قوانین کمک دولتی برای سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر، کربن زدایی صنعت یا وسایل نقلیه بدون آلایندگی را پیشنهاد کرده است. باید توجه داشت که موارد ذکر شده تا حدی پاسخی به قانون کاهش تورم (IRA) بوده است که در ایالات متحده تصویب شد. بررسی ها نشان می دهد در اتحادیه اروپا، این نگرانی وجود دارد که دادگاه های ارائه شده توسط IRA می توانند شرکت ها را تشویق کنند که سرمایه گذاری های اروپایی را به نفع ایالات متحده کنار بگذارند.
تحلیل گران بازار در روز یکشنبه (۱۲ فوریه) گزارش دادند آقای Olaf Scholz صدراعظم آلمان ابراز اطمینان کرد که مذاکرات بین شرکای ترانس آتلانتیک می تواند تبعیض علیه شرکت های مستقر در اروپا را محدود کند.
رئیس کمیسیون اروپا (EC) آقای Ursula von der Leyen اظهار کرد: من در نظر دارم قانونی را پیشنهاد کنم که مجوز پروژه ‌های سبز از جمله قانون صنعت با نتشار کربن صفر را تسریع کرده و قانون مواد خام حیاتی را برای تشویق بازیافت و تنوع منابع و کاهش واستگی به پردازنده‌ های چینی را تقویت کند. این پیش نویس قوانین قبل از نشست بعدی رهبران اتحادیه اروپا در ۲۲ تا ۲۳ مارس ارائه خواهد شد.
به نقل از چندین منبع خبری، بحث برانگیزترین عنصر در طرح حمایت هدفمند موقت از صنعت سبز اروپایی تامین مالی می باشد، زیرا مقاومت در برابر استقراض به صورت مشترک در همه کشورها وجود دارد. همچنین برخی نگرانی‌ها وجود دارد که قوانین سست‌ تر کمک ‌های دولتی باعث نا آرامی در بازار داخلی اتحادیه اروپا شود، زیرا یارانه‌ در نظر گرفته شده در دو اقتصاد بزرگ یعنی آلمان و فرانسه، می‌تواند بسیار بیشتر از سایر کشورها باشد.
معامله گران در روز یکشنبه (۱۲ فوریه) اعلام کردند کشورهای هلند، ایرلند، جمهوری چک و کشورهای اسکاندیناوی معتقد هستند طرح دادن یارانه به برخی کشورها ممکن است منجر به یارانه های غیرهدفمند بیش از حد شود. به گفته این کشورها، کار بر روی بهبود بازار واحد اتحادیه اروپا موثرتر خواهد بود.
انجمن فولاد اروپا (EUROFER) معتقد است که قرارداد سبز اتحادیه اروپا باید یک مورد تجاری برای سرمایه گذاری در اروپا فراهم کند که مشابه مورد آمریکایی باشد. در غیر این صورت، ممکن است پروژه های اروپایی در نظر گرفته شده برای کربن زدایی تولید فولاد و ایجاد فناوری پاک به خطر خواهند افتاد.
همچنین، شرکت آلمانی ThyssenKrupp به تولیدکنندگان دیگری پیوسته است که معتقدند اگر اتحادیه اروپا نتواند طرحی مشابه بسته حمایت آب و هوایی ایالات متحده ایجاد کند، صنعت اروپا در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.