جستجو

با توجه به داده های منتشر شده از بازار کشورهای مختلف، بازار جهانی محصولات فولادی نورد شده در حال حاضر غیرقابل پیش بینی باقی مانده است.

بررسی میزان واردات بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه

انجمن بین المللی تولید کنندگان و صادر کنندگان میلگرد فولادی IREPAS در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) اعلام کرد بازار جهانی محصولات فولادی نورد شده و روند آن غیرقابل پیش بینی شده است. همچنین بررسی ها نشان می دهد تأثیر بازار جهانی محصولات فولادی نورد شده بر بازار چین نیز در حال حاضر نامشخص می باشد.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) اعلام کردند در ابتدای سال ۲۰۲۳، تقاضا در بخش محصولات فولادی نورد شده در جهان کاهش یافته است.
با این حال انجمن بین المللی تولید کنندگان و صادر کنندگان میلگرد فولادی IREPAS اعلام کرد که پیش بینی های منفی قبلی برای بازار جهانی محصولات فولادی نورد شده هنوز توجیه نشده است. باید توجه داشت که به نظر می رسد اتحادیه اروپا از رکود عمیق اجتناب کرده است و برخی کشورها رشد اقتصادی خود را نشان می دهند. علاوه بر این باید توجه داشت که همچنان کاهش نرخ تورم در اروپا و آمریکا وجود دارد که ممکن است وضعیت بازار فولاد را بهبود بخشد.
معامله گران در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) گزارش دادند در ابتدای سال ۲۰۲۳، پس از تعطیلات، تقاضا در بازار محصولات فولادی نورد شده کاهش یافت که منجر به کاهش قیمت ها شد. بررسی ها نشان می دهد کارخانه ها تحت تأثیر کاهش فعالیت ساختمانی در اروپا، تورم و افزایش هزینه تولید قرار گرفته اند. به ویژه، در آلمان بخش های مسکونی و خصوصی ممکن است به دلیل کاهش ساخت و ساز آسیب ببینند، در حالی که پروژه های صنعتی و عمومی همچنان ادامه دارند. این در حالی است که برخی تاخیرها به دلیل کمبود نیروی کار و هزینه های بالای کار همچنان در برخی کشورها وجود دارد.
به نقل از برخی تاجران، ظرفیت اضافی در برخی از بخش ‌های محصولات فولادی نورد شده اتحادیه اروپا وجود دارد، اما فعالان بازار به جای کاهش تولید، برای هر معامله قیمت خاصی را پیشنهاد می‌دهند. بررسی ها نشان می دهد کارخانه های فولاد اروپا نیز باید با واردات از کشورهایی مانند الجزایر، مصر و تونس که بخشی از سیستم سهمیه بندی اتحادیه اروپا نیستند، رقابت کنند.
در عین حال برخی منابع خبری اعلام کردند از سهمیه های واردات اتحادیه اروپا به طور کامل استفاده نمی شود و واردکنندگان هنوز با مکانیسم تنظیم مرز کربن اروپا (CBAM) مواجه نشده اند. باید توجه داشت که اگرچه هنوز مکانیسم تنظیم مرز کربن اروپا (CBAM) برای مدتی به یک عامل هزینه واقعی تبدیل نخواهد شد، اما موانع بوروکراتیک از اکتبر ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.
همانطور که انجمن بین المللی تولید کنندگان و صادر کنندگان میلگرد فولادی IREPAS اشاره کرد، وضعیت بازار محصولات فولادی نورد شده در آمریکای شمالی در حال حاضر مثبت و باثبات است. باید توجه داشت که به لطف قیمت های رقابتی و هدف گذاری پروژه های زیرساختی جدید برای استفاده از محصولات آمریکایی، عمده فروش ها برای خرید محصولات فولادی مورد نیاز خود به کارخانه های محلی مراجعه می کنند.
در این میان تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) گزارش دادند تعداد سفارشات در کارخانه های ذوب آهن مستقر در آمریکای شمالی افزایش یافته است، اما قیمت محصولات فولادی نورد شده به دلیل افزایش قیمت قراضه فولادی اندکی افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد واردات به دلیل سطح قیمت ها برای رقابت با محصولات ایالات متحده تلاش می کند و بنادر ایالات متحده همچنان شلوغ می باشد. به نقل از چندین منبع خبری تولید کنندگان مستقر در ایالات متحده بر این باورند که رشد مصرف در صنعت زیرساخت در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ رخ خواهد داد.
بررسی ها نشان می دهد پس از حضور تهاجمی کشورهای آسیایی در بازارهای صادراتی در پایان سال ۲۰۲۲، رقابت در بازار محصولات فولادی نورد شده بار دیگر آغاز شده است.
با این حال باید توجه داشت که وضعیت فعلی بازار محصولات فولادی نورد شده هنوز ناپایدار است، زیرا پیش بینی میزان هزینه مواد خام و منابع انرژی در سال جاری بسیار دشوار می باشد.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، انجمن بین المللی تولید کنندگان و صادر کنندگان میلگرد فولادی IREPAS در دسامبر ۲۰۲۲ پیش بینی کرد که سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ می تواند بدترین سه ماهه برای بازار جهانی محصولات فولادی نورد شده در مدت زمان طولانی باشد که این به دلیل افزایش هزینه مواد خام، قیمت بالای انرژی و کاهش فعالیت تجاری می باشد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.