جستجو

یک کارشناس فولادی گفت: مشکلات موجود در حمل و نقل باعث افزایش قیمت تمام‌شده محصولات می‌شود و چالش‌های فراوانی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند.


حسین ناطقی با اشاره به عدم تناسب زیرساخت‌های حمل و نقل کشور برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴، مطرح کرد: در شرایط فعلی کشور، هزینه مواد اولیه تأثیر زیادی بر قیمت تمام‌شده محصولات فولادی دارد و حمل و نقل نیز در هزینه مواد اولیه موثر است. بنابراین مشکلات موجود در حمل و نقل باعث افزایش قیمت تمام‌شده محصولات می‌شود و چالش‌های فراوانی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند.
وی، روش نادرست قیمت‌گذاری در زنجیره فولاد را یک مشکل اساسی در صنعت فولاد کشور دانست و گفت: عملاً یک طرف زنجیره فولاد تحت فشار قرار گرفته و طرف دیگر به حال خود رها شده است، به همین دلیل، می‌توان گفت به عنوان مثال قیمت سنگ آهن و شمش نسبت درستی ندارند. از طرفی، در ایران شاهد افزایش تولید فولاد هستیم. در این شرایط، با توجه به کم بودن مصرف فولاد، نباید مانع صادرات شد؛ به ویژه از اتخاذ تصمیماتی که بازارهای صادراتی را از دست ما خارج می‌کند، باید پرهیز کرد.
این کارشناس صنعت فولاد در پایان تصریح کرد: در تامین مواد اولیه از طریق واردات با مشکلات تحریم از جمله در بخش انتقال پول، بیمه و امثالهم مواجه هستیم. با این وجود، واردات مواد اولیه و تجهیزات انجام می‌شود، هرچند ریسک بالایی دارد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.