جستجو

اتحادیه اروپا برای تولید فولاد سبز در آرسلورمیتال از این شرکت حمایت مالی می‌کند.


اتحادیه اروپا با کمک به ۵۵میلیون یورویی به آرسلورمیتال هامبورگ، به دنبال تولید آزمایشی آهن، بدون آلایندگی با استفاده از هیدروژن ۱۰۰درصد تجدیدپذیر است.
هدف اصلی اتحادیه اروپا از سرمایه‌گذاری در این پروژه، استفاده از فناوری‌های جدید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرایندهای تولید فولاد سبز در آرسلورمیتال است که در فاز اول ۱۰۰هزار تن آهن را در سال با استفاده از این فناوری تولید می‌کند.
البته این دومین کارخانه‌ای است که این شرکت برای تولید فولاد سبز ایجاد می‌کند و کارخانه جدید قرار است در مقیاس بزرگتری نسبت به این کارخانه ساخته شود.
با سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در این پروژه، آرسلورمیتال متعهد می‌شود تجارب و تکنولوژی‌های به‌دست آمده را به فولادسازان دیگر منتقل کند.
پیش‌بینی می‌شود این کارخانه در سال ۲۰۲۶ اولین محصول خود را تولید کند که در نتیجه آن از تولید ۷۰۰هزار تن کربن در سال جلوگیری می‌شود و تا حدی اروپا را به هدف خود برای کم شدن رد پای کربن در تولید فولاد و کاهش وابستگی این صنعت به سوخت‌های فسیلی نزدیک می‌کند.
شرکت آرسلورمیتال بالغ بر ۸۰ میلیون تن تولید فولاد خام، دومین تولیدکننده فولاد در جهان است که دفتر مرکزی این شرکت در لوکزامبورگ قرار دارد. آرسلورمیتال در بسیاری از نقاط دنیا از جمله کانادا، هند، آفریقای جنوبی، آلمان و… بوده و در حال فعالیت در سرتاسر زنجیره فولاد است.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.