جستجو

ساقی نبی‌لو- اختصاصی معدن‌مدیا

🔸روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، در رویداد «مسیر زآینده» مطرح کرد: در گذشته برای خالی نبودن عریضه حمایت‌های ناچیزی از مراکز دانش‌بنیان، در قالب تعریف پروژه‌های مشترک بین صنعت و دانشگاه، صورت می‌گرفت و اقدامات جدی‌ای در این زمینه انجام نگرفت اما اکنون شاهد تحولات جدی در این عرصه هستیم.

🔸دهقانی بیان کرد: بسیار خوشحال کننده است که حالا مؤثرترین بنگاه اقتصادی کشور در صنعت فولاد، خود پیش‌قدم بوده و موتور محرک نوآوری در این صنعت شده است.

🔸وی ادامه داد: فولاد مبارکه با نگاه واقع‌بینانه و عملگرایانه وارد میدان شده است و در این مسیر بسیار جدی است.

🔸معاون علمی رئیس جمهور گفت: آقای طیب‌نیا با مثال‌هایی، مسیر زنجیره فولاد، ایجاد ارزش افزوده، رسیدن به انتهای زنجیره و تاثیر چشمگیر آن را بر میزان کسب سود و درآمدزایی به روشنی ترسیم کردند. وقتی ما از اقتصاد دانش‌بنیان سخن می‌گوییم، دقیقاً از همین موضوع حرف می‌زنیم.

🔸دهقانی ادامه داد: دیگر تنها داشتن سرمایه‌ی مالی، زمین و ماشین‌آلات کفایت نمی‌کند؛ بلکه اکنون ذهن انسان‌هاست که بیش از همه چیز ارزش سرمایه‌گذاری دارد و این علم است که حالا حرف اول را می‌زند.

🔸وی در پایان بیان کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور متعهد شده است که با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد و در قالب‌های مختلف، در راستای حمایت از این جریان قدم بردارد و در واقع مسئولیت اصلی این معاونت تنها و تنها همین کار است.

منبع: معدن‌مدیا

 

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.