جستجو

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت از افزایش حدود ۱۱۰ درصدی تولید ماشین آلات خبر داد و گفت: تولیدات در این صنعت از ابتدای امسال تا کنون به ۲ هزار و ۵۶۰ دستگاه رسیده است.


سیدمحمد موسوی اظهارداشت: از آنجا که معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات به همه حوزه‌ها و صنایع، خدمات ارائه می‌کند، در نخستین اقدام با برگزاری جلسات مختلف با فعالان حوزه معدن نیازمندی‌ها و کمبود‌های این صنعت احصا شد.
وی گفت: به طور مثال، مطالعات ما نشان می‌دهد حدود ۱۵ هزار ماشین‌آلات فرسوده با ۲۰ سال عمر داریم، یعنی به مدت ۱۰ سال به جای اینکه سالانه ۵ هزار ماشین آلات از محل تولید و واردات تامین شود، هزار تا هزار و ۵۰۰ دستگاه تامین و واردات شده و برخی شرکت‌‎ها مانند هپکو دچار مشکل بودند و چه بسا جلوی واردات نیز گرفته شده بود.
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه برای رفع این مشکل با ۲۴ شرکت تولیدی ایرانی مذاکره کردیم، ادامه داد: خوشبختانه در این مدت ما حدود ۱۱۰ درصد افزایش تولید داشتیم و تولید امسال تاکنون به حدود ۲ هزار و ۵۶۰ دستگاه رسید، اما این تعداد نیز کافی نیست و باید همزمان از ظرفیت واردات نیز استفاده شود که این موضوع را نیز تسهیل کردیم و تاکنون ۲۰۰۰ ثبت سفارش انجام شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ معدن‌دار و واردکننده‌ای مشکلی برای واردات ماشین‌آلات معدنی حتی مستعمل ندارد، گفت: در واقع، ما امکان واردات ماشین‌آلات مستعمل تا ۵ سال عمر را هم برای بازرگانان فراهم کردیم، هرچند مجموع تولید و واردات در سال جاری به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است اما برای رفع کمبود این حوزه باید ۳ سال به‌صورت متوالی این اقدامات ادامه داشته باشد.
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره ماشین‌آلات موردنیاز صنعت نساجی، گفت: طرح نوسازی صنعت نساجی آغاز شده است، بخشی از تجهیزات مورد نیاز نساجی ساخت داخل ندارد بنابراین فرآیند ورود شرکت‌های مهندسی و تامین‌کننده به این حوزه را فراهم کردیم.
موسوی افزود: همچنین جمعی از شرکت‌های خوب ایرانی که تعدادی از این شرکت‌ها دانش بنیان هستند، وارد این عرصه شده‌اند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.