جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: یکی از بزرگترین مشکلات صنعت در کشور علاوه بر تامین انرژی کمبود مواد اولیه از جمله کنسانتره است به طوری که کشور ما با کمبود قراضه و کنستانتره مواجه است و این یکی از بزرگترین چالش در حوزه صنعت به شمار می رود.


محسن فرج اللهی با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از اصلی ترین ارکان اقتصاد کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی از جمله هزینه حمل و نقل، تامین آب، تامین مواد اولیه، عدم تجهیرات و تکنولوژی جدید، قیمت گذاری و تامین سوخت و انرژی مواجه است.
وی همچنین به یکی از چالش‌هایی که در بخش زنجیره فولاد در حال شکل گیری است، اشاره کرد و گفت: عدم توازن در زنجیره به دلیل تصمیمات غیر کارشناسی شده همانند سدی در برابر پیشرفت قرار گرفته و مانع از توسعه متوازن و پایدار می‌شود.
این فعال فولادی بیان کرد: چالش‌ها و موانعی که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم، شامل کم توجهی به توسعه پایدار و حفظ سلامت محیط زیست و پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، تامین مواد اولیه و هزینه انرژی و سوخت در حمل و نقل است.
وی با اشاره به هدف دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴، گفت: براساس افق در نظر گرفته شده، تا سال ۱۴۰۴ صنعت فولاد کشور باید به تولید ۵۵ میلیون تنی دست یابد. در این راستا، با توجه به اینکه ذخایر معادن کشف شده رو به پایان است و در معادن عمیق نیز نیاز به مطالعه و تحقیق زیادی وجود دارد، در چنین شرایطی، کشور برای تامین مواد اولیه با مشکلات جدی همراه خواهد شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.