جستجو

یک کارشناس معدنی گفت: هر چقدر ماشین‌آلات معدنی مورد استفاده در معادن به‌روز باشند، علاوه بر کاهش خطرات احتمالی، زیست‌محیطی و هزینه‌های تولید، کیفیت تولید مواد معدنی نیز به‌ شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.


رامین راد با بیان اینکه فناوری‌های نوین در بخش معادن می‌تواند در کاهش خطرات این حوزه تأثیر بسزایی داشته باشد، اظهار کرد: امروزه استفاده از ماشین‌آلات معدنی فرسوده و کهنه باعث ایجاد خطرات ایمنی در کارگاه‌های معدنی می‌شود. به همین دلیل، راهکار مورداستفاده در سطح جهانی برای کاهش این مخاطرات و همچنین افزایش راندمان فعالیت‌های معدنی، استفاده از فناوری‌های نوین برای تولید ماشین‌آلات است.
وی گفت: هر چقدر ماشین‌آلات معدنی مورد استفاده در معادن به‌روز باشند، علاوه بر کاهش خطرات احتمالی، زیست‌محیطی و هزینه‌های تولید، کیفیت تولید مواد معدنی نیز به‌ شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.
راد معتقد است: در صورت نوسازی ناوگان ماشین‌آلات معدنی، سوخت مصرفی واحدهای معدنی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
این کارشناس معدنی با اشاره به افزایش نقش معادن در تولید ناخالص داخلی با فناوری نوین، تصریح کرد: استفاده از ماشین‌آلات معدنی کارآمد و به‌روز در معادن کشور باعث ایجاد تحول و شکوفایی در این بخش خواهد شد به گونه‌ای که درحال‌حاضر معادن کشور به بیش از ۱۱ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی نیاز دارند و پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده و با افزایش میزان تولید سالانه معادن، این تعداد به بیش از ۲۵ هزار دستگاه افزایش یابد.
وی بیان کرد: تجربه‌های گذشته در موضوع تولید ماشین‌آلات معدنی نشان داده است که هرگونه ایجاد محدودیت در واردات ماشین‌آلات معدنی تاثیر بهینه‌ای در تولید داخلی آن ندارد.
راد در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که ماشین‌آلات معدنی باکیفیت و به ‌اندازه، در کشور تولید نشده است، واردات ماشین‌آلات معدنی برای معادن فعال آسان شده است. بر همین اساس، بستر لازم برای تکنولوژی تولید این ماشین‌آلات ایجاد می‌شود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.