جستجو

📝ساقی نبی‌لو – اختصاصی معدن‌مدیا؛

🔸یحیی پالیزدار، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه‌ی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه‌ اصفهان، در گفت‌وگو با «معدن‌مدیا» بیان کرد: مجموعه‌ی فولاد مبارکه نزدیک به دو سال است که جهتی تازه را در مسیر خود پیش گرفته که البته طی حدوداً یک سال گذشته جدیت و سرعت بیشتری پیدا کرده است.

🔸پالیزدار این جهت‌گیری تازه را انتخابی آگاهانه برای ساخت یک زیست‌بوم نوآوری در فضای این مجموعه می‌داند.

🔎مسیر ماندگاری که فولاد مبارکه از آن حرف می‌زند، قرار است به معنای واقعی کلمه «ماندگار» باشد؛ یعنی ساختن فرهنگی که به تار و پود این صنعت نفوذ کند و با گذشت زمان کسی یادش نرود اول راه قرارمان چه بود و می‌خواستیم به کجا برسیم و از این دست بهانه‌هایی که حالا یک حرفی زده شد، مثل خیلی حرف‌های دیگر که کسی جدی‌شان نمی‌گیرد. انگار همان‌قدر که قانون نوشته‌ای است که هنگام کار در این شرکت باید لباس فرم با لوگوی فولاد مبارکه را بپوشی، همان‌قدر قانون نانوشته است که باید از قید و بندهای گذشته بیرون بیایی، متفاوت فکر و عمل کنی و دغدغه‌ات رشد و خلاقیت باشد و قرار نیست این فقط باورِ امروز فولاد مبارکه باشد؛ بلکه این نگاه توسعه‌محور باید به یکی از ستون‌های بنیادین آن تبدیل شود؛ انگار که ورودت به فولاد مبارکه یا ادامه‌ی راهت تو را ملزم می‌کند که حتماً از این مسیر عبور کنی و راهی غیر از آن وجود ندارد.

🔸یحیی پالیزدار حضور فعال مدیریت مجموعه‌ی «فولاد» را در این مسیر به فال نیک گرفته و امیدوار است که این روند به همین منوال پیش رفته و در سال آینده و سال‌های بعدتر نگاه‌های حمایتی حتی از چیزی که حالا هست، جدی‌تر و عملیاتی‌تر شود.

🔸پالیزدار به خبرنگار «معدن‌مدیا» گفت: نام‌گذاری امسال و شعار حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ مشوق یک شروع تازه بود، اما مجموعه‌ی فولاد مبارکه مدتی پیش‌تر حرکت خود را آغاز کرده بود و قرار نیست با تمام‌شدنِ امسال، کار ما هم تمام شود؛ بلکه این جریان تنها بر انرژی ما برای جدیت بیشتر در کار اضافه کرد و با انگیزه‌ی بیشتری برنامه‌هایمان را ادامه می‌دهیم.

🔸مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه‌ی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه‌ اصفهان روی آوردن به نوآوری برای خلق مسیرهای تازه و ماندگار را لازمه‌ی بقای این صنعت و تداوم نقش‌آفرینی در بازارهای داخل و بین‌المللی می‌داند؛

🔎هرچند که تا مدت‌ها حرف زدن از «نوآوری» در صنعتی مثل «فولاد» سخت و باورناپذیر به نظر می‌رسید و تصورمان این بود که مقاومت در این فرهنگ پولادین، شکست‌ناپذیر است، اما حالا واقعیت‌های اقتصادی دنیا جور دیگری با ما تا کرده‌اند. از قوانین سفت و سخت رعایت حقوق محیط زیست گرفته تا تحریم‌هایی که هزینه‌های انکارناپذیری را روی دستمان گذاشته و محدودیت‌های زیادی برایمان ایجاد کرده‌اند؛ مضافاً این که استراتژی هوشمندانه برای تجارت در جهانی که هر کشوری در آن ممکن است به دلایلی دستت را توی پوست گردو بگذارد یا هوای جنگ به سرش بزند، این است که تا جای ممکن وابستگی‌ات را به بقیه کمتر کنی یا آن‌قدر دست پری داشته باشی که کسی نتواند با تهدید تو را وادار به عقب‌نشینی کند.

🔸یحیی پالیزدار مطرح کرد: فولاد مبارکه‌ اصفهان سالانه تقریباً چیزی حدود 5 هزار میلیارد تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان خرید می‌کند و تعداد شرکت‌هایی از این جنس که با آن‌ها در ارتباط هستیم بالغ بر هزار تا است.

🔸پالیزدار در پایان بیان کرد: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حال آماده‌سازی حدوداً هفت هزار متر مربع فضای فیزیکی برای جاگیری شرکت‌های دانش‌بنیان و پیش‌برد فعالیت‌های علمی هستیم و برای این کار چیزی حدود 35 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است؛ همچنین شتاب‌دهنده‌های تخصصی را در این فضا مستقر و چیزی بالغ بر 150 میلیارد تومان روی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این شهرک سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

منبع: معدن‌مدیا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.