جستجو

با توجه به افزایش استفاده چین از قراضه فولادی در تولید محصولات فولادی، تقاضای سنگ آهن از بخش فولاد چین جبران خواهد شد.


بررسی موسسه برنامه ریزی و تحقیقات (MPI) در روز شنبه (۴ مارس) اعلام کرد افزایش عرضه قراضه فولادی در چین تقاضای ۳۵ میلیون تنی سنگ آهن از بخش فولاد چین را جبران خواهد کرد.
فعالان بازار در روز شنبه (۴ مارس) اعلام کردند بر اساس پیش بینی موسسه برنامه ریزی و تحقیقات صنعت متالورژی چین (MPI)، مصرف سنگ آهن توسط فولادسازان چینی در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت.
همانطور که موسسه برنامه ریزی و تحقیقات صنعت متالورژی چین (MPI) اشاره کرد، در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، فولادسازان مستقر در کشور چین استفاده از قراضه فولادی را به دلیل محدودیت های عرضه ناشی از اقدامات قرنطینه کاهش دادند.بررسی ها نشان می دهد به طور کلی در سال ۲۰۲۲، استفاده از قراضه فولادی تقریباً ۱۵ میلیون تن کاهش یافته است. در عین حال باید توجه داشت که تقاضا برای سنگ آهن در سال ۲۰۲۲ در چین بیش از ۱۰.۵ میلیون تن افزایش یافته است. بنابراین به نقل از منابع خبری انتظار می رود با کاهش قرنطینه و اقدامات کنترلی، فعالیت های انجمن بازیافت قراضه فولادی چین احیا شود.
معامله گران در روز شنبه (۴ مارس) گزارش دادند بر اساس پیش ‌بینی‌ های موسسه برنامه ریزی و تحقیقات صنعت متالورژی چین (MPI) ، تولید قراضه فولادی در چین تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۳۴۰ میلیون تن خواهد رسید که ۳۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش می ‌یابد. در عین حال باید تجه داشت که انجمن آهن و فولاد چین (CISA) هدف خود را افزایش استفاده از قراضه فولادی و رساندن آن به ۳۰۰ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ تعیین کرده است.
به نقل از برخی تاجران، در مورد سنگ آهن، انتظار می رود مصرف آن در بخش فولاد چین در سال ۲۰۲۳ با ۲.۳ درصد کاهش نسبت به سال قبل همراه باشد و به ۱.۳۳ میلیارد تن برسد. بررسی ها نشان می دهد این فرض بر اساس پیش‌ بینی کاهش ۱ درصدی حجم ذوب فولاد در کشور نسبت به سال ۲۰۲۲ و رسیدن آن به حدود ۱ میلیارد تن است.
تحلیل گران بازار در روز شنبه (۴ مارس) اعلام کردند در سال ۲۰۲۲، چین واردات سنگ آهن را به ۱.۱۰۸ میلیارد تن رسانده بود. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته بود.
بررسی ها نشان می دهد طبق پیش بینی های S&P Global میزان واردات سنگ آهن به چین در سال ۲۰۲۳، به ۱.۰۸۵ میلیارد تن کاهش خواهد یافت. به نقل از برخی منابع خبری کشور چین که بزرگترین خریدار مواد خام در جهان است، برای تامین نیازهای خود به شدت به منابع استرالیا و برزیل وابسته می باشد.
در عین حال فعالان بازار در روز شنبه (۴ مارس) اعلام کردند در سال ۲۰۲۳، پس از لغو تعرفه های صادراتی سنگ آهن از سوی کشور چین در نوامبر ۲۰۲۲، انتظار می رود عرضه مواد خام از هند حدود ۲۰ میلیون تن افزایش یابد. بررسی ها نشان می دهد شرکت های معدنی چین نیز در نظر دارند تولید سنگ آهن را در این کشور افزایش دهند. علاوه بر این باید توجه داشت که در سال های آینده جمهوری خلق چین به دنبال افزایش سرمایه گذاری در پروژه های خارجی می باشد.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، چین به دنبال افزایش استفاده از قراضه فولادی داخلی و وارداتی در تولید فولاد برای رسیدن به اهداف کربن زدایی خود است. علاوه بر اقدامات قرنطینه و رکود اقتصادی، استفاده از قراضه فولادی تحت تأثیر چندین عامل دیگر از جمله مشکلات مالیاتی و استانداردهای بالا در مورد محتوای مواد اولیه ثانویه وارداتی قرار گرفته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.