جستجو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اثرگذاری حوزه معادن در تقویت اقتصاد ملی گفت: اکتشافات جدید در کشور می تواند علاوه بر اشتغال آفرینی برای جوانان به رونق تولید و صادرات و در کل زمینه سازی تحول اقتصادی منجر شود.


تفاهم نامه همکاری انعقاد قراردادهای مشارکتی «اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه» در مناطق سطحی و زودبازه منطقه ساغند شمالی، ناتک و گیورد و نیز در منابع پنهان و عمیق در محدوده آنومالی ناریگان واقع در استان یزد توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران منعقد شد.
در همین حال، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین انعقاد این تفاهم نامه که با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های معدنی ایران اسلامی در سال‌های اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.
وی با بیان اینکه ایران در حوزه معادن، جزو کشورهای سرآمد دنیاست، افزود: دستیابی دانشمندان جوان کشور به تکنولوژی ژئوفیزیک هوابرد، امیدآفرین و نویدبخش آینده درخشان این حوزه است.
مرتضوی به اثرگذاری حوزه معادن در تقویت اقتصاد ملّی اشاره و تصریح کرد: اکتشافات جدید در کشور می تواند علاوه بر اشتغال آفرینی برای جوانان به رونق تولید و صادرات نیز منجر شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستیابی به اهداف تعریف شده در حوزه صنایع مادر، تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور و ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی جدید با رویکرد منطقه‌ای و بومی را از اهداف تفاهم نامه بین شرکت مهندسی اکتشاف و استخراج کانی‌های نوین پارس (اسکام) به عنوان نماینده سازمان انرژی اتمی و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

فرآوری مواد معدنی پرتوزا موجب ثروت آفرینی برای ملت ایران خواهد شد

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در آیین انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به اینکه در شکوفایی اقتصادی ایران یکی از الزامات توسعه فعالیت‌های معدنی است، اظهار کرد: بهره برداری از معدن لازم است به صورت حرفه‌ای و با فناوری‌های نوین انجام شود.
وی افزود: در همین چارچوب با توکل به خداوند و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تدابیر دولت سیزدهم اراده ما در سازمان انرژی اتمی این بوده است که توسعه همه جانبه در بهره برداری از معادن داشته باشیم.
اسلامی تصریح کرد: بر اساس این سیاست در ابتدا فرآیندهای مربوط به چرخه سوخت هسته‌ای که برای تولید انرژی مورد نیاز است را گسترش می دهیم و همچنین عناصر همراه را در قالب مشارکت با بنگاه‌های بزرگ دارای صلاحیت به صورت توأمان استخراج می‌کنیم.
ریس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه توقف چند ساله و موانع به منظور بهره برداری از عناصر همراه معادن در دولت سیزدهم و توسط این سازمان رفع شده است، گفت: به شکل جدی به این حوزه وارد شده‌ایم و اکنون شاهد انعقاد این تفاهمنامه به عنوان پنجمین کار معدنی مشترک هستیم. با همه ظرفیت سازمان انرژی اتمی در خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم زیرا اعتقاد داریم باید از وزارت تعاون کاملاً حمایت شود تا با ایجاد قدرت برای کشور بتواند جامعه هدف خود را بهتر پشتیبانی کند.
وی تصریح کرد: طرح «اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه» در استان یزد با وزارت تعاون فصل مشترک خوبی است تا بتوانیم ذخایر را شناسایی کنیم و با تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده برای بهره برداری، ابزار آن را به شکل مدرن و مجهز فراهم سازیم.
اسلامی گفت: این طرح مهم در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار دارد و امروز نیز تفاهم نامه آن امضا و مبادله شد. این اتفاق موجب ثروت آفرینی برای ملت ایران خواهد شد و با تولید و اشتغال پایدار ارزش افزوده قابل ملاحظه ای به وجود می آورد. این تفاهم نامه می تواند نقطه عطف و آغازی برای تحول اقتصادی در حوزه صنعت و معدن در کشور باشد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.