جستجو

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد بیان کرد: با توجه به از سر گیری تولید در کشور ترکیه، باید منتظر تثبیت و تعدیل نرخ‌ها در بازارهای جهانی باشیم.


وحید یعقوبی، معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: کاهش تولید منطقه ای فولاد به دلیل توقف چند روزه از جمله پیامدهای زلزله ترکیه بود. پیش از وقوع زلزله اما قیمت ها روند صعودی به خود گرفته بودند و پس از آن به خصوص در کشورهای منطقه ایران، نرخ ها تقویت شد و رشد یافت.
وی در ادامه تکمیل کرد: نمی‌توان این صعود قیمتی را صرفا ناشی از وقوع زلزله ترکیه دانست، اما این حادثه، حداقل برای یک بازه زمانی کوتاه یک هفته‌ای در شدت یافتن افزایش قیمت‌ها موثر بوده است.
وحید یعقوبی تصریح کرد: با توجه به از سر گیری تولید در کشور ترکیه، باید منتظر تثبیت و تعدیل نرخ‌ها در بازارهای جهانی باشیم. این در صورتی است که تغییری در سایر مولفه‌ها در جهان مانند افزایش تقاضا یا ساخت و ساز در چین و تفاوتی در نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا اعمال نشود.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.