جستجو

یک کارشناس فولادی گفت: توسعه صنعت فولاد کشور یکی از موضوعات مهم در اقتصاد ایران است، زیرا منجر به افزایش قدرت اقتصادی و سیاسی در جهان خواهد شد.


نویدرضا مظفری در خصوص وضعیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: توسعه صنعت فولاد کشور یکی از موضوعات مهم در اقتصاد ایران است، زیرا منجر به افزایش قدرت اقتصادی و سیاسی در جهان خواهد شد اما توسعه این صنعت بدون گسترش روابط خارجی برای صدور محصولات تولیدی و جلوگیری از وجود مازاد در کشور یا تولید کمتر از ظرفیت، موضوعی است که نه تنها به نفع صنعت فولاد کشور نخواهد بود، بلکه موجب اتلاف منابع مالی کشور می‌شود.
وی گفت: یکی از عواملی که باید برای برنامه‌ریزی صحیح در دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۴ مد نظر داشت، ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا در زنجیره تولید این محصول است.
این کارشناس فولادی افزود: براساس پایش جامع فولاد کشور و سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، ظرفیت تولید فولاد ایران در این افق برابر با ۵۵ میلیون تن، حجم مصرف پیش‌بینی شده برابر با حدود ۲۳ میلیون تن و ظرفیت صادراتی ایران حدود ۱۴ میلیون تن انواع محصولات فولادی و شش میلیون تن فولاد خام است.
مظفری با اشاره به چالش‌های صنعت فولاد، بیان کرد: در شرایط فعلی، یکی از چالش‌های اصلی فولاد کشور، این است که در صورت نبود برنامه جامع و سیاست‌گذاری‌های هماهنگ در بخش صادراتی، باعث ایجاد عدم تناسب و تشدید مازاد ظرفیت در صنعت فولاد کشور خواهد شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.